انعقاد تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد ریالی اجرای پروژه‌های گردشگری در شهر اراک

تفاهم نامه اجرای پروژه‌های گردشگری فی‌مابین شهرداری اراک و شرکت دی وابسته به بنیاد مستضعفان به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در جلسه‌ای با حضور شهردار اراک، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرعامل شرکت دی و مدیران شهرداری منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی، شهردار اراک شهردار اراک صبح امروز _سه‌شنبه ششم شهریور_ در این آئین اظهار کرد: سازمان سرمایه حداقل شش ماه تلاش کرد تا بهترین پیمانکار را برای اجرای این پروژه پیدا و انتخاب کند.

وی افزود: این طرح توسط بهترین سازنده یا پیمانکار، در دقیق‌ترین مکان جغرافیایی و زمان و به بهترین نحو ممکن اجرا خواهد شد.

شهردار اراک تصریح کرد: شهر اراک از نظر سرمایه گذاری واجد بهترین شرایط است چرا که این شهر از نظر چند مؤلفه خوب یکی از بهترین مراکز سرمایه گذاری در کشور است.

محمودی اضافه کرد: شهر اراک دارای زیرساخت‌های خوب، صنعت، معدن و کشاورزی و از نظر گردشگری مذهبی جز اولین‌های ایران است.

وی با بیان اینکه شهر اراک خاستگاه بزرگان و فرهیختگان بیشماری است اظهار کرد: باید این شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد و پروژه‌های خوب و شاخص در آن اجرا شود.

شهردار اراک افزود: در قالب تفاهم‌نامه ای که با شرکت دی منعقد شد، چند طرح عمرانی به ویژه طرح‌های گردشگری که در تخصص این شرکت است در این شهر اجرا می‌شود.

محمودی گفت: در قالب این تفاهم نامه حدود ۱۰ پروژه بزرگ از قبیل ساخت پارک آبی اراک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان فعالیت در این شهر، بهبود مستمر فضای شهری، سیما و منظر، مبلمان شهری و فضای سبز با جدیت پیگیری و دنبال شده است.

شهردار اراک تصریح کرد: شهر اراک برای رشد و توسعه نیاز به اجرای پروژه‌های بزرگ و پیمانکاران توانمند دارد.

محمودی با بیان اینکه فضا در شهرداری اراک برای ورود پیمانکاران توانمند وجود دارد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تاکنون اقدامات خوبی در شهر اراک انجام داده اما این قرارگاه امکان ورود به بخش‌های گردشگری را نداشت و نیاز بود شرکت‌های دیگر برای اجرای پروژه‌های گردشگری وارد این شهر شوند.

وی ادامه داد: برای ایجاد پارک پارک آبی نیاز به تخصص خاص وجود دارد و به همین دلیل در شهر اراک شش ماه کار مطالعاتی انجام و تلاش شد از بهترین پیمانکاران برای کار بر روی این طرح دعوت شوند.

شهردار اراک اظهار کرد: پروژه‌هایی در شهر اراک وجود دارد که عملیات اجرایی آنها سال‌ها به طول انجامیده و موجب نارضایتی‌هایی شهروندان شده بود، بنابراین باید طرح‌هایی بنیان‌گذاری شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی با بیان اینکه ورود شرکت دی در اراک اتفاق عجیبی نیست گفت: باید سرمایه‌گذاران بیشتری در این شهر برای سرمایه‌گذاری ورود کنند، شرکت دی، دولتی است و برای اجرای طرح‌های مهمی به کمک شهرداری آمده است که انتظار می‌رود با اجرای آنها شاهد رضایتمندی گسترده از سوی شهروندان اراکی باشیم.

شرکت دی سود حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی را صرف محرومیت زدایی می‌کند

مهدی متین‌فرد مدیرعامل شرکت دی هم اظهار کرد: این شرکت سود حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی را صرف محرومیت زدایی می‌کند.

وی افزود: رسالت اصلی شرکت دی آبادانی کشور و محرومیت‌زدایی است. مدیرعامل شرکت دی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۳۷ تأسیس و زیر نظر بنیاد مستضعفان است تصریح کرد: یکی از موضوعات این شرکت آبادانی کشور در اقصی نقاط ایران است.

متین فرد گفت: این شرکت هم اینک ۱۵ پروژه بزرگ با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد و مفتخر است که بتوانیم کارهای خوبی در شهر اراک انجام دهیم.

یکی از اولویت‌های شورا و شهرداری اراک توسعه گردشگری در این شهر است

سید فرامرز مهاجرانی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک هم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه و اولویت‌های شورا و شهرداری توسعه گردشگری در شهر اراک است.

وی با بیان اینکه شهر اراک از سال‌های گذشته در حوزه کاربری‌های فرهنگی، گردشگری و تفریحی با کمبودهایی مواجه بود افزود: شهروندان اراکی در این زمینه مطالبات به حقی داشته و دارند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک تصریح کرد: سیاستی اتخاذ شده تا از پیمانکاران توانمند و دارای صلاحیت در این زمینه بهره‌گیری شود.

مهاجرانی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۵ مجموعه منطقه نمونه گردشگری توسط هیأت وزیران مصوب شد و از سال ۸۵ اقدامات مهمی از قبیل طرح مصوب ۱۲۰ هکتار توسط کمیسیون امور زیربنایی، در این منطقه انجام شد.

وی افزود: ایجاد پارک آبی مناسب با پارامترها و استانداردهای مناسب در مدت حداکثر هشت ماه، اولین پروژه تفاهم‌نامه با شرکت دی است.

شورای ششم تمام توان خود را برای ایجاد تفرجگاه در شهر اراک به کار می‌گیرد

داوود قربانی نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک نیز اظهار کرد: شورای ششم تمام توان خود را برای ایجاد تفرجگاه و مکان‌های تفریحی در شهر اراک به کار می‌گیرد.

وی افزود: با تلاش جهادی صورت گرفته تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های گردشگری انجام شد و ساخت پارک‌آبی یکی از مطالبات جدی مردم اراک بود که امروز تفاهم‌نامه آن امضا شد.

کد خبر 784802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.