پیش‌بینی برداشت ۱۶۴ هزار تُن انگور از باغات کردستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از پیش‌بینی برداشت ۱۶۴ هزار تُن انگور از باغات استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار تُن از تولید انگور کردستان مربوط به ارقام دیم است.

زاهد حاجی‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: محصول انگور یک سوم از محصولات باغی استان کردستان را به خود اختصاص داده است و رتبه دوم کشوری را نیز در اختیار دارد.

وی افزود: پیش‌بینی امسال ما برداشت ۱۶۴ هزار تُن انواع انگور از باغات استان است که بیش از ۱۰۰ هزار تُن آن مربوط به ارقام دیم است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه اصلی‌ترین میوه استان توت فرنگی است، خاطرنشان کرد: کردستان در تولید توت فرنگی رتبه اول کشور را دارا است که امسال ۷۱ هزار تُن از این محصول در استان برداشت شد که نسبت به سال گذشته شش هزار تُن افزایش داشتیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از محصول آلبالو و گیلاس استان کردستان نیز برداشت شده است، اضافه کرد: امسال ۱۱ هزار تُن آلبالو و ۱۳ هزار تُن گیلاس در استان تولید شد که نسبت به سال گذشته یک هزار تُن در آلبالو و ۱۵۰۰ تُن در تولید گیلاس رشد داشتیم.

وی گفت: پیش‌بینی شده است که امسال ۲۳ هزار و ۵۰۰ تُن گردو در کردستان تولید شود که این محصول نیز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۱۱ هزار تُن انواع محصولات باغی از سطح ۶۰ هزار هکتار از باغات استان برداشت شود.

کد خبر 784794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.