هوای کدام استان‌های کشور خنک‌تر می‌شود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت دمای هوای چند استان کشور را تا شنبه هفته آینده تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور مستقر خواهد بود، اظهار کرد: امروز پیشینه دمای هوا در اهواز ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود و طی روزهای آینده با کاهش دما از ۵۰ درجه سانتی‌گراد به ۴۳ درجه سانتی‌گراد طی روز شنبه هفته آینده می‌رسد.

وی افزود: امروز بیشینه دمای هوای اصفهان برابر با ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و فردا بیشینه این مرکز استان به ۴۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پس از آن با کاهش دما، شاهد بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد طی روز شنبه هفته آینده در این مرکز استان خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت هوای تهران طی امروز صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای هوا در این مرکز استان طی روزهای آینده به ۳۷ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان تصریح کرد: طی امروز اردبیل با بیشینه دمای ۲۹ درجه و کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود که بیشینه دمای این مرکز استان نیز طی روزهای آینده با کاهش مواجه می‌شود و شنبه هفته آینده به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: وضعیت هوای مشهد نیز طی امروز صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش باد در پاره‌ای نقاط گرد و خاک و افزایش ابر پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای این مرکز استان طی امروز برابر با ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کد خبر 784790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.