هوای اصفهان از فردا خنک‌تر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان از کاهش یک تا دو درجه‌ای کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق و افت محسوس دما از فردا تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری آسمان صاف در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی مدت یاد شده شدت وزش باد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرقی، جنوبی و مرکزی استان بیشتر بوده و گاهی سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: در مناطق مستعد غربی و شمالی استان در ساعات عصر و شب احتمال رعدوبرق و رگبار پراکنده به صورت محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیا اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: از فردا تا اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای ۹ شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: دمای هوای ۲۳ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: شهر خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۵ درجه و بویین میاندشت با کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان ثبت شدند.

کد خبر 784781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.