صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در سیستان و بلوچستان/ کاهش دمای هوا در راه است

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محسن حمیدی، صبح امروز_سه‌شنبه ششم شهریور_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان اظهار کرد: پیش از ظهر چهارشنبه تا بعد ظهر جمعه (هفتم تا نهم شهریور) وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان با تاکید بر روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت افزایش غبار همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای زاهدان، مناطق مرکزی، نوار شرقی از میرجاوه تا سراوان و غرب استان از شورگز تا فنوج پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا از پنجشنبه حدود چهار تا شش درجه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در هنگام وقوع بادهای ۱۲۰ روزه نکات بهداشتی را رعایت کرده و در زمان غبار آلود شدن هوا استفاده از ماسک را جدی گیرند، همچنین در ترددهای جاده‌ای به سمت شمال استان رعایت حداکثری مقررات رانندگی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بهتر است شهروندان از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت کنند، همچنین برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 784769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.