به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ دو زائر اسپانیایی که شوق شیعه شدن دارند، میرویم، در ادامه نیز اعزام پزشک ایرانی-آمریکایی به فضا مطرح شده است، همچنین اندازهگیری و ارتقای چهار مهارت کلیدی در کودکان کار، درخشش دانشآموزانی ایرانی با کسب هشت مدال در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا و موفقیت هفت کودک ایرانی در مسابقه نقاشی محیط زیست ژاپن نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.
دو زائر مسیحی اهل اسپانیا که شوق شیعه شدن دارند
دو مرد جوان مسیحی و اهل اسپانیا با شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی قصد داشتند از نزدیک نظارهگر بزرگترین رویداد در جهان که تعداد بسیاری از شیعیان را کنار یکدیگر جمع میکند، باشند؛ به همین سبب راهی مسیر پیادهروی اربعین حسینی شدند و با پیمودن این مسیر در هر قدم که بر میداشتند، به این رویداد جهانی و تأثیر شگرف آن بر جوامع فکر میکردند، در نهایت نیز در این مسیر علاقهمند به آقا اباعبدالله (ع) میشوند و مایل هستند که شیعه شوند.
یک ایرانی در میان سرنشینان جدیدترین مأموریت شرکت بلو اوریجین
روز پنجشنبه، بیستونهم اوت موشک «نیو شپرد» شرکت بلو اوریجین، هشتمین مأموریت سرنشیندار خود را انجام خواهد داد و شش سرنشین از جمله ایمان جهانگیر، متخصص قلب ایرانی-آمریکایی را به فضا خواهد فرستاد؛ این شرکت برای جدیدترین مأموریت گردشگری فضایی زیرمداری خود موسوم به «NS-۲۶» هدف قرار داده است.
شش نفر در مأموریت NS-26 پرواز خواهند کرد که عبارتند از «نیکولینا الریک»(Nicolina Elrick) نیکوکار و کارآفرین، «راب فرل»(Rob Ferl) استاد دانشگاه، «یوجین گرین»(Eugene Grin) تاجر، «ایمان جهانگیر»(Eiman Jahangir) متخصص قلب ایرانی-آمریکایی، «کارسن کیچن»(Karsen Kitchen) دانشجو و «افرایم رابین»(Ephraim Rabin) کارآفرین.
اندازهگیری و ارتقای ۴ مهارت کلیدی در کودکان کار
زهره فتحیان دستگردی، محقق و پژوهشگر درباره طرح پژوهشی بررسی تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقای مهارتهای زندگی در کودکان کار اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ بررسی تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقای مهارتهای زندگی در کودکان کار محلههای حاشیهنشین مطرح و با همکاری دو نهاد معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان و بهزیستی ۳۹۹ دانشآموز حاشیه شهرها را انتخاب و چهار مهارت اصلی در آنها اندازهگیری شد، چهار مهارت جرئتمندی، تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیمگیری در کودکان کار اندازهگیری و ارتقا داده شد.
وی با بیان اینکه میان محلههایی که کودک کار با سابقه کار در طول روز بیش از یک ساعت در بیرون از منزل داشتند، دو محله انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و مداخله تخصیص یافتند، افزود: در ابتدا با برپایی کلاسهای نقاشی، فیلمنامه نویسی، نمایشنامهنویسی و بازیگری از کودکان کار در محله مداخله دعوت به عمل آمد و سپس با نمایش آثار آنها در نمایشگاهی از خانواده کودکان کار دعوت شد و چهار مهارت اصلی که عامل کاهش یا افزایش رفتارهای پرخطر در نوجوانان آنها میشود، آموزش داده شد.
مجری این طرح پژوهشی ادامه داد: کودکان کار شش ماه مداوم تحت آموزش قرار گرفتند و میزان خودکارآمدی آنها در مهارتهای ذکر شده با استفاده از راهبردهای شکستن رفتار به گامهای کوچکتر، استفاده از الگوهای نقش و تجارب موفق نوجوانان، تشویق و ترغیب و راهکارهای کاهش استرس در موقعیتهای پرخطر ارتقا یافت و در مورد پیامدهای استفاده از مهارتهای ارتباطی در موقعیتهای مختلف اجتماعی با آنها بحث شد.
درخشش دانشآموزانی ایرانی با کسب هشت مدال در مسابقات جهانی آمریکا
مهدی رشیدیجهان، سرپرست تیمهای علمی دانشآموزان ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ با اشاره به حضور ۱۷ دانشآموز مخترع ایرانی در قالب هشت تیم به صورت غیرحضوری در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ اظهار کرد: مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه ویرجینیا سیویکم مرداد تا سوم شهریور به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.
وی افزود: مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمانهای بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان و شرکتهای گوگل و مایکروسافت به مدت چهار روز برگزار شد که با موفقیت و کسب هشت مدال رنگارنگ شامل دو طلا، سه نقره و سه برنز دانشآموزان ایرانی همراه بود.
این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا با حضور بیش از هزار نفر از ۳۴ کشور جهان در ۱۲ رشته و به میزبانی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد.
موفقیت هفت کودک ایرانی در مسابقه نقاشی محیط زیست ژاپن
بیستوسومین مسابقه بینالمللی نقاشی محیط زیست ژاپن ۲۰۲۳ با موضوع «اوقات شاد برای مردم و طبیعت» برگزار شد و کانون پرورش فکری با ارسال ۵۰ اثر در این دوره از مسابقهها حضور داشت؛ بر این اساس از میان بیش از ۹ هزار و ۹۴۷ اثر رسیده از ۸۳ کشور جهان به این مسابقه هفت نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون موفق به کسب جایزه و دیپلم افتخار این دوره از مسابقهها شدند.
بر همین اساس زینا جلالی ۱۳ ساله از مرکز کهنوج کانون پرورش فکری کرمان، جایزه اول بخش بینالملل بیستوسومین مسابقه بینالمللی نقاشی محیط زیست ژاپن را به دست آورد؛ همچنین رادین قرهچاهی ۱۱ ساله از مرکز نیریز کانون فارس، ایلیا شاهی ۱۱ ساله از مرکز شماره ۲ کانون پارسآباد اردبیل، سونیا مهدیزاده ۱۸ ساله از مرکز گرمی کانون اردبیل، سوین ابراهیمنژاد ۱۰ ساله از مرکز شماره ۱ کانون مشکینشهر اردبیل، محمدجواد حسنزاده ۱۱ ساله از مرکز قهدریجان کانون اصفهان و آیلین قنبری ۱۳ ساله از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل موفق به دریافت دیپلم افتخار بخش بینالملل این دوره از مسابقه بینالمللی نقاشی ژاپن شدند.
نظر شما