شهرداری قزوین پیگیر افزایش تراکم در شهرک‌ اندیشه باشد

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: افزایش تراکم ساخت‌وساز و بهبود جاده دسترسی به شهرک اندیشه باید توسط شهرداری قزوین پیگیری شود.

مهدی رجحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به اهتمام مجموعه معاونت عمرانی استانداری در دولت سیزدهم برای حل مشکلات دیرینه و سنواتی اراضی مربوط به تعاونی‌های مسکن اظهار کرد: یکی از مشکلات مربوط به اراضی شهرک (ناحیه شهری) اندیشه قزوین است که تا پیش از حل در دولت سیزدهم ۲۱ سال لاینحل باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه مشکل تغییر کاربری اراضی شهرک اندیشه حل شده است، افزود: صدور پروانه ساختمانی در شهرک ۳۶.۵ هکتاری اندیشه ممکن شده و این کار از سوی شهرداری قزوین در حال انجام شدن است.

معاون استاندار قزوین در پاسخ به این پرسش که چرا موضوع افزایش تراکم ساخت‌وساز از سه به چهار طبقه برای رونق ساخت‌وساز شهرک اندیشه تاکنون صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: با حل مشکل ۲۱ ساله و شروع ساخت‌وساز درخواست‌های دیگری از سوی اهالی شهرک برای افزایش تراکم ساخت و بهبود جاده دسترسی و روشنایی مطرح شده است که باید توسط شهرداری قزوین پیگیری شود.

رجحانی با اشاره به رفع مشکل سنواتی اراضی موسوم به باورس گفت: مشکل این زمین‌ها که در ابتدا متعلق به اعضای تعاونی مسکن کارکنان ارتش در قزوین بوده، با الحاق اراضی به بافت روستای باورس حل شده است.

وی اضافه کرد: این اراضی حدود دو دهه پیش و برای ارج نهادن به مجاهدت کارکنان لشگر ۱۶ زرهی قزوین در اختیار تعاونی کارکنان این لشگر قرار گرفته بود، اما این زمین‌ها سال‌ها قابلیت تغییر کاربری از کشاورزی نداشت که با الحاق صورت‌گرفته این معضل سنواتی رفع شد.

کد خبر 784756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.