به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، پروژه دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت در بلوار شهید چمران یکی از پروژههای شهرداری شیراز است که بهصورت شبانهروزی در حال اجراست، پروژهای که عملیات اجرایی آن از فروردین سالجاری آغاز شد و قرار است با برنامهریزی مدون تا زودتر از زمان تعیین شده به بهرهبرداری برسد.
این پروژه به عنوان یکی از پروژههای بسیار مهم، تأثیرگذار و بحرانی شهر شیراز است که احداث آن موجب بهبود تردد آسان و ایمن وسائط نقلیه در بلوار شهید چمران خواهد شد.
عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت در جبهههای مختلف کاری در حال اجراست و با توجه به اینکه این تقاطع در کنار رودخانه خشک شیراز در حال اجراست تا پایان اردیبهشت عملیات حفاری در مجاورت رودخانه خشک به عمق ۳۲ متر انجام شده است.
با توجه به گستردگی و حجم این پروژه در اجرا از ماشینآلات سنگین استفاده میشود، به گونهای که ۵۰ دستگاه از ماشینآلات سنگین سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری شیراز شامل تراک میکسر، لودر، پمپ بتن و غیره در اجرای این پروژه مشارکت فعالی دارند، همچنین حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان بخشهای مختلف سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در این پروژه و بتنریزی آن حضور دارند.
در اجرای تقاطع غیر همسطح اردیبهشت_ چمران آرماتوربندی و قالببندی سر شمعها به همراه ستونها و سرستونها در کلیه پایههای پل بهصورت همزمان در حال احداث است.
از سوی دیگر در سیزدهمین بازدید شبانه شهردار شیراز و مجموعه مدیریت شهری از روند اجرای نوبت شب پروژههای عمرانی بزرگ مقیاس شهر شیراز، بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت صورت گرفت و محمدحسن اسدی شهردار کلانشهر شیراز در بازدید از این پروژه دور برگردان غیرهمسطح اردیبهشت_ چمران را به عنوان یکی از پروژههای بسیار مهم، تأثیرگذار و بحرانی شهر شیراز نام برد.
وی افزود: این پروژه در راستای کاهش ترافیک درون شهری و تردد ایمن در مسیر بلوار شهید چمران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
بهرهگیری از روشهای مهندسی پیچیده در تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت
در هفته پایانی مرداد سالجاری بود که دومین قسمت از بزرگترین مرحله بتنریزی پروژه دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت انجام شد.
در این راستا علیحسین عباسی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از پیشرفت تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت در شرایط وِیژه آبوهوایی خبر داد و اظهار کرد: این پروژه فراتر از برنامه زمانبندی شده به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به انجام عملیات بتنریزی بر قسمتی از مهمترین عرشه تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت افزود: در پایان مرداد یکی از اصلیترین و مشکلترین قسمتهای بتنریزی در عرشه تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت به حجم حدود ۶۰۰ مترمکعب با موفقیت به انجام رسید.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: ارتفاع عرشه این پروژه از کف رودخانه بیش از ۱۶ متر است و این امر اجرای پروژه را با مشکلاتی روبهرو ساخته بود.
عباسی با اشاره به این موضوع که در اجرای تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت از پیچیدهترین فنون مهندسی بهمنظور استحکام سازه بهره میگیریم، خاطرنشان کرد: ترکیبی از اسکافلد و کفراژبندی به متراژ ۱۸۰۰ مترمکعب در این پروژه انجام میپذیرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت بدون هیچ وقفهای فراتر از برنامه زمانبندی شده به انجام برسد و با بهرهبرداری از این پروژه شاهد تردد ایمن شهروندان و تسهیل عبورومرور در این منطقه پر ازدحام از کلانشهر شیراز باشیم.
اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح اردیبهشت با وجود گرمای طاقتفرسای تابستان متوقف نمیشود و احداث آن در سه نوبت کاری در حال انجام است و این امر نشان از روحیه جهادی کارکنان سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز دارد.
تقاطع غیرهمسطح اردیبهشت_ چمران که به طول ۳۷۵ متر متشکل از ۲۳۰ متر طول عرشه و ۱۴۵ متر طول رمپ است که با هدف حذف دور برگردانهای همسطح بولوار شهید چمران، دسترسی آسان به بزرگراه آیتالله حائری شیرازی به همراه ایمنسازی و روانسازی در مسیر در حال اجرا بوده و بر اساس برنامه زمانبندی، مجموعه مدیریت شهری شیراز در تلاش است تا این پروژه در ماه ابتدایی پاییز به بهرهبرداری برسد.
به گزارش ایمنا، در سالجاری تکلیف شهرداری شیراز، تحقق ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است که نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان آن، مربوط به پروژههای عمرانی است، این در حالی است که در برنامه راهبردی عملیاتی شیراز ۱۴۰۴ که از سوی شورای اسلامی شهر شیراز تدوین شده است طراحی و اجرای ۵۰ پروژه مهم و تأثیرگذار در این برنامه تعریف شده است که علاوه بر اجرای این پروژهها، با تعیین راهبران، پروژهها به صورت مستمر پایش میشوند.
نظر شما