رشد ۵۳ درصدی صادرات کالا در چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست گمرک چهارمحال‌وبختیاری گفت: میزان صادرات از استان در پنج ماه نخست سال‌جاری از نظر ارزش، ۸۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مظاهر ربیعی امروز _سه‌شنبه ششم شهریور_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: درآمد گمرکی استان در سال ۱۴۰۱، ۵۱ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲، ۱۵۳ میلیارد تومان و در پنج نخست ماه سال‌جاری ۱۹۷ میلیارد تومان حاصل شده است.

وی با اشاره به میزان واردات و صادرات در استان افزود: در سال ۱۴۰۲ مجموع واردات به استان از نظر ارزش ۲۰۵ درصد و از نظر وزن ۱۹۸ درصد افزایش داشته است، همچنین در پنج ماه نخست سال‌جاری واردات به استان ۵۷۴ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است، همچنین میزان صادرات در پنج ماه نخست سال‌جاری از نظر ارزش ۸۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.

سرپرست گمرک چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده از گمرک استان شامل کود، میلگرد، مغز بادام، مفتول آلومینیومی، خوراک آبزیان، لوازم خانگی، محصولات سرامیکی، شیرخشک، انواع موکت است که به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، عراق، هند، ارمنستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، لبنان، امارات، ایتالیا، بلژیک، سوئد، قطر و یمن صادر شده است.

ربیعی گفت: عمده صادرات استان مربوط به کود اوره و شرکت پتروشیمی لردگان است، این محصولات از گمرک استان‌های دیگر صادر می‌شد که با رایزنی‌های انجام شده این محصول از خود استان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: کمبود فضا و نیرو از جمله مشکلات اساسی گمرک چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود، انبار گمرک استان ظرفیت لازم را ندارد و حدود ۱۱ کیلومتر از گمرک مرکزی فاصله دارد.

سرپرست گمرک چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: عمده واردات استان مربوط خط تولید است که در افزایش صادرات نقش به‌سزایی دارد.

ربیعی خاطرنشان کرد: گمرکات استان به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از بسیج کارکنان و به‌کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌های خود نقش بسیاری مهمی در سرعت‌دهی به خروج ملزومات مواکب اربعین استان ایفا کرد.

کد خبر 784749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.