درخشش ​​​​دانش‌آموزانی ایرانی با کسب هشت مدال در مسابقات جهانی آمریکا

 سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ گفت: دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا موفق به کسب هشت مدال رنگارنگ شامل دو طلا، سه نقره و سه برنز شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دبیرخانه جشنواره دانش آموزی ابن‌سینا، مهدی رشیدی‌جهان با اشاره به حضور ۱۷ دانش‌آموز مخترع ایرانی در قالب هشت تیم به صورت غیرحضوری در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ اظهار کرد: مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه ویرجینیا سی‌ویکم مرداد تا سوم شهریور به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

وی افزود: مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمان‌های بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان و شرکت‌های گوگل و مایکروسافت به مدت چهار روز برگزار شد که با موفقیت و کسب هشت مدال رنگارنگ شامل دو طلا، سه نقره و سه برنز دانش‌آموزان ایرانی همراه بود.

سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی ادامه داد: دو طلای ایران از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا را تیم‌های متشکل از امیرعلی دادخواه و محمدحسین بهرامی در رشته الکترونیک، و امیرحسین منافی در رشته علم مواد کسب کردند.

رشیدی‌جهان اضافه کرد: تیم متشکل از آرشان حاج‌مالی و آرین عسگری در رشته رباتیک، تیم متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان در رشته الکترونیک و تیم یک نفره پرهام عرب‌زاده در رشته زیست‌فناوری، سه مدال نقره ایران را از این مسابقات کسب کردند.

وی ادامه داد: تیم‌های ایرانی که موفق به کسب سه مدال برنز این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا شدند عبارتند از تیم پنج نفره متشکل از آرتین رادمتین، آران صوفی‌زاده، باران بهمن، باران درخشنده و نیکی ابطحی از مجتمع آموزشی واله در رشته حفاظت محیط زیست، تیم متشکل از مهراد فریدی و ایلیا حاجی در رشته مکاترونیک و تیم دو نفره متشکل از امیرمحمد کاظمیان و آرمین توحید اصل در رشته الکترونیک.

این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا با حضور بیش از هزار نفر از ۳۴ کشور جهان در ۱۲ رشته و به میزبانی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد.

کد خبر 784725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.