تولید ۲۴۰۰ تن گوشت بوقلمون در قزوین طی ۵ ماه نخست سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید حدود ۲۴۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی این استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تولید حدود ۲۴۰۰ تن گوشت بوقلمون در واحدهای تولیدی این استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در پنج ماه سال جاری، ۱۹۱ هزار قطعه جوجه وارد سالن‌های پرورش بوقلمون استان شده که از این مقدار دو هزار و ۳۵۷ تن گوشت بوقلمون تولید شده است.

وی افزود: این میزان جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی استان بیش از ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این میزان جوجه‌ریزی در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ هزار قطعه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: استان قزوین از دیرباز در صنعت طیور پیشرو بوده و با توجه به توسعه واحدهای پرورش ماکیان این استان نیز در بحث پرورش بوقلمون جزو استان‌های پیشرو است، به نحوی که استان قزوین جایگاه سوم در پرورش بوقلمون کشور را دارد.

عطایی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۲۶ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۲۹۲ هزار قطعه دارای پروانه بهره‌برداری است، همچنین استان دارای یک واحد کشتارگاه بوقلمون و دو واحد پرورش بوقلمون مولد به ظرفیت ۱۴ هزار قطعه است.

کد خبر 784701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.