عقیم‌سازی ۷۲ قلاده سگ در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به رسیدگی به چالش سگ‌های بلاصاحب در این منطقه گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۷۲ قلاده سگ در این منطقه زنده‌گیری و به‌صورت کامل عقیم‌سازی شده‌اند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چالش حضور سگ‌های بلاصاحب در منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: یک نفر کارشناس در سطح منطقه حاضر است و تمام پیام‌هایی که از طریق ۱۳۷ ارسال می‌شود، پیگیری و مشکل را برطرف می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در محلاتی که تعداد سگ‌های بلاصاحب رو به افزایش است، تعداد زیادی از آن‌ها را زنده‌گیری کرده‌ایم.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پس از زنده‌گیری، سگ‌های بلاصاحب به پناهگاه منتقل می‌شوند، تاکید کرد: این سگ‌ها در پناهگاه به ترتیب در مرحله نخست انگل‌زدایی، واکسیناسیون، شست‌وشو و برای عقیم‌سازی آماده می‌شوند.

کارگر گفت: هزینه نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب و داروهایی که در دوران عقیم‌سازی مصرف می‌کنند، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، اما با این وجود جمعیت آن‌ها در سطح منطقه تحت کنترل است و از شهروندان نیز تقاضا داریم در صورتی‌که مورد خاصی مشاهده کردند، به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۷۲ قلاده سگ در این منطقه زنده‌گیری و به‌صورت کامل عقیم‌سازی شده‌اند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این کلان‌شهر یکی از دو شهر نخست کشور در زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب است، خاطرنشان کرد: بر اساس آئین‌نامه و دستورالعمل‌های موجود هر ارگانی تعدادی وظایف را عهده‌دار است و شهرداری بر اساس شکایت‌های مردمی یا گزارش اکیپ‌های بازرسی، سگ‌های بلاصاحب را در قسمت‌های مختلف منطقه شناسایی می‌کند، سپس زنده‌گیری و به پناهگاه‌های مجاز و مورد تأیید منتقل می‌کند.

کارگر گفت: شهروندانی که در سطح و حاشیه محلات به این سگ‌ها غذا رسانی می‌کنند، شهرداری را با معضل بسیار بزرگی مواجه کرده‌اند که از آن‌ها تقاضا می‌شود از غذا دادن به سگ‌ها خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان نباید به‌دلیل حس دلسوزی غذا در اختیار سگ‌های بلاصاحب قرار دهند، زیرا این حیوانات باید در زیستگاه‌های طبیعی، غذای مورد نیاز خود را به‌دست آورند و بر اساس زیست‌گاه و میزان غذایی که تهیه می‌کنند، جمعیت آن‌ها کنترل می‌شود.

کد خبر 784668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.