سنگ اندازی جدید نتانیاهو در مسیر توافق/ شروط جدید برای محور «نتساریم»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» از شروط جدید نخست وزیر این رژیم که مانع دستیابی به توافق شد، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رسانه‌های فلسطینی، روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: بنیامین نتانیاهو شروط جدیدی را درباره محور موسوم به «نتساریم» که شمال و جنوب نوار غزه را از هم جدا می‌کند، به هیئت مذاکره کننده اسرائیلی در قاهره ابلاغ کرده بود.

مذاکره کنندگان رژیم صهیونیستی از آنجا که می‌دانستند این شروط غیرقابل اجرا است و توسط حماس و میانجی‌ها پذیرفته نمی‌شود، با آن مخالفت کردند.

بر اساس اعلام این روزنامه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار ایجاد یک کانال عمیق در این محور برای جلوگیری از رفت و آمد خودروها از شمال به جنوب و بالعکس شده بود.

وی بازگشت آوارگان از جنوب نوار غزه به شمال آن را مشروط به بازگشت پیاده کرده است و خودروهایی که بخواهند از این محور عبور کنند باید تفتیش و بازرسی کامل شوند.

تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با این پیشنهاد به نتانیاهو اعلام کرد اما وی بر ارائه آن به میانجی‌ها اصرار داشت و همانطور که انتظار می‌رفت با مخالفت آنها روبرو شد.

یدیعوت آحارنوت افزود: تیم مذاکره کننده اجازه مذاکره در خارج از چارچوب‌های محدودی که نتانیاهو اعلام کرده است را ندارد.

مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه شامگاه یکشنبه در قاهره با حضور هیئت‌های آمریکایی و اسرائیلی به پایان رسید.

به گفته منابع آگاه، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در این مذاکرات حضور رژیم صهیونیستی در غزه پس از پایان جنگ است.

بر اساس پیشنهاد جدید، رژیم صهیونیستی باید پس از انجام توافق تبادل اسیران به طور کامل از محور فیلادلفیا که در امتداد مرز مصر و غزه قرار دارد، خارج شود با این حال رژیم صهیونیستی تنها با عقب‌نشینی از سه کیلومتری این محور موافقت کرده است.

کد خبر 784660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.