افزایش ۲ برابری سینماهای خراسان شمالی طی ۳ سال گذشته

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: سال ۱۴۰۰ تنها سه سینمای فعال در استان داشتیم، اما امروز به هفت سینما افزایش یافته است، به نحوی که بیشتر شهرستان‌های استان از این امکان بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، تقی صادقی صبح امروز _سه‌شنبه ششم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ابتدای آغاز مسئولیت با چالش‌هایی مواجه بودیم که ضعف شدید نیروی انسانی و دریافتی همکاران، کمبود منابع مالی و اعتبارات، ضعف در انضباط اداری، نبود ارتباط مؤثر بین دستگاهی و تحمیل اراده‌های سیاسی بیرونی خصوصاً در انتصابات از جمله آنها به شمار می‌آمد.

وی با تاکید بر اینکه این چالش‌ها باعث شده بود جایگاه حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد نادیده گرفته شود، افزود: در برخی امور حتی دستگاه‌های اجرایی نقض قانون می‌کردند که باعث تضعیف این مجموعه شده بود لذا سعی داشتیم این جایگاه را احیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مسائل سبب شد در ابتدا نقشه راه خود را تحت عنوان سند تحول نگارش کنیم که به طور قطع اجرای آن روند دشواری را در پی داشت.

صادقی اضافه کرد: اقدامات انجام شده سبب شد تا در توزیع اعتبارات، جایگاه ملی و استانی شرایط مطلوبی به دست بیاوریم، به نحوی که حدود ۹ برابر منابع استانی را از منابع ملی جذب کردیم.

وی ادامه داد: روند جذب اعتبارات عمرانی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تقریباً ثابت و در حدود هفت میلیارد بود که پس از آن رشد بی سابقه داشت و چند برابر شد.

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی تصریح کرد: انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی صفر بود که این موضوع را به ۲۱ درصد ارتقا دادیم، همچنین ۲۵ درصد کارکنان این مجموعه بدون هرگونه قرارداد بودند که با همراهی وزارت خانه، این افراد به شرایط با ثباتی رسیدند.

صادقی گفت: سال ۱۴۰۰ رتبه چهل و پنجم ادارات استان در شاخص‌های عملکردی قرار داشتیم که با همت همکاران به رتبه چهارم ارتقا یافتیم، با این حال چالش‌ها همچنان باقی است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ تنها سه سینما فعال در استان داشتیم، اما امروز به هفت سینما افزایش یافته است، به نحوی که تقریباً بیشتر شهرستان‌های استان از این امکان بهره می‌برند.

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی تاکید کرد: در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه، آموزش، تجهیز و استقلال انجمن سینمایی جوانان را در دستور کار قرار دادیم و با خرید هفت میلیارد تومان تجهیزات، فعال شدند.

کد خبر 784613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.