افزایش ۱۳ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در پنج ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.

نورالله ادبی فیروزجائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری بیش از چهار میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۴۹ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته حدود ۷۱ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخاری و بیش از ۲۹ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به‌دست آمد، افزود: در این مدت حدود ۴۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت نیروگاه برق نکا با اعلام بر اینکه تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در پنج ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: در راستای بازتوانی و ارتقای آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته از مهر تا اوایل خرداد سال‌جاری علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی میان‌دوره‌ای و نیمه اساسی در همه واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، چند پروژه رفع محدودیت تولید از جمله تعویض لوله‌های سقف بویلر واحدهای یک و دو بخار، لایروبی مداوم حوضچه آرامش و افزایش بازدهی سیستم آبشیرینکن واحدهای بخار نیز انجام شد.

وی ادامه داد: در نتیجه پایداری واحدها به‌طور محسوسی بهبود پیدا کرد، به‌طوری‌که در دو ماه فصل تابستان سال‌جاری که همه واحدها پس از انجام تعمیرات در مدار تولید قرار گرفتند.

ادبی فیروزجائی یادآور شد: در این راستا حدود دو میلیارد و ۱۸۵ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای نیروگاه نکا تولید شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت نیروگاه برق نکا با اشاره به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان و ایجاد گنبد حرارتی در خاورمیانه و از جمله ایران افزود: با توجه به فرایند سخت و پرهزینه تولید برق در نیروگاه‌ها، انتظار ما از مشترکان و مردم فهیم این است که با عمل به توصیه‌های کارشناسان در زمینه مصرف بهینه انرژی از قبیل، استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا تابستان سال‌جاری را با کمترین مشکل در تولید و توزیع برق برای همه هم‌وطنان در سرتاسر کشور سپری کنیم.

کد خبر 784603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.