رکوردی تازه برای «درون و بیرون»/ نخستین انیمیشن یک میلیارد دلاری گیشه‌های جهانی

انیمیشن «درون و بیرون ۲» محصول کمپانی دیزنی و پیکسار که لقب پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است، همچنان رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند؛ این دنباله از «درون بیرون» در یازدهمین هفته اکران خود، به اولین انیمیشنی تبدیل شد که بیش از ۱ میلیارد دلار فروش در گیشه جهانی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس گزارش ددلاین، «درون و بیرون ۲» پس از کسب بیش از ۹ میلیون دلار دیگر در آخر هفته در بازارهای جهانی، اکنون مجموع فروش جهانی خود را به حدود ۱.۰۰۲ میلیارد دلار رسانده است؛ این فیلم همچنین در سینماهای آمریکا بیش از ۶۴۶ میلیون دلار فروش داشته است.

تا پیش از این آخر هفته، «درون و بیرون ۲» در پنج کشور شامل مکزیک (۱۰۲ میلیون دلار)، برزیل (۷۹.۸ میلیون دلار)، بریتانیا (۷۰.۸ میلیون دلار)، کره جنوبی (۶۳ میلیون دلار) و فرانسه (۶۱.۳ میلیون دلار) بالاترین فروش جهانی را کسب کرده است.

این انیمیشن که ادامه داستان دختری به نام «رایلی» از قسمت اول این اثر می‌باشد و مخاطب را به مرکزی فرماندهی احساسات او (مغز) می‌برد و با احساساتی از جمله شادی، غم، خشم، انزجار و شرم همراه می‌کند، با مجموع فروش ۱.۶ میلیارد دلار پیش از این آخر هفته، عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است.

فیلم «ددپول و ولورین» از کمپانی مارول با ۱.۲ میلیارد دلار از رقبای حال حاضر این انیمیشن در باکس آفیس جهانی است و دیگر فیلم‌هایی که در تاریخ سینما توانسته‌اند بیش از ۱ میلیارد دلار در گیشه بین‌المللی فروش داشته باشند عبارتند از:

١. «آواتار» (۲.۱ میلیارد دلار)
٢. «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۱.۹ میلیارد دلار)
٣. «آواتار: راه آب» (۱.۶ میلیارد دلار)
۴. «تایتانیک» (۱.۶ میلیارد دلار)
۵. «جنگ ستارگان: قسمت هفتم - نیرو برمی‌خیزد» (۱.۱ میلیارد دلار)
۶. «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (۱.۴ میلیارد دلار)
٧. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۱.۱ میلیارد دلار)
٨. «دنیای ژوراسیک» (۱.۰۱ میلیارد دلار)
۹. «شیر شاه» (۱.۱ میلیارد دلار)
١٠. «سریع و خشن ۷» (۱.۲ میلیارد دلار)

«درون و بیرون ۲» به عنوان یک موفقیت تابستانی، با هزینه تولید ۲۰۰ میلیون دلاری، کمپانی پیکسار را از رکود خارج کرد و باعث رونق سینماها در ماه‌های اخیر شده است؛ در ماه ژانویه، این فیلم که علاوه بر اکران در سینماها به صورت آنلاین نیز پخش می‌شود، به پرفروش‌ترین فیلم پیکسار و پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شد و از «فروزن ۲» (۱.۴۵ میلیارد دلار)، «فیلم برادران سوپر ماریو» (۱.۳۶ میلیارد دلار) و «فروزن» (۱.۲۹ میلیارد دلار) پیشی گرفت.

در این انیمیشن که کلسی من آن را کارگردانی کرده است ایمی پولر، فیلیس اسمیت، ریچارد کایند، بیل هیدر، لوئیس بلک، میندی کالینگ، کیتلین دیاس، داین لین، کایل مک‌لاکلن، مایا هاوک، آیو ادبری، پاول والتر هاوزر و جون اسکویب به صداپیشگی شخصیت‌های داستان می‌پردازند.

«درون و بیرون ۲» به همراه «ددپول و ولورین» تنها فیلم‌های سال جاری با فروش بیش از یک میلیارد هستند. این انیمیشن دهمین فیلم پرفروش تاریخ و همچنین یازدهمین فیلم پرفروش در گیشه سینماهای آمریکا به حساب می‌آید.

کد خبر 784589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.