از امیدی برای درمان بیماران سرطانی تا جلوگیری از بیکاری ۷۰۰ نفر

ایمنا از جلوگیری از بیکاری ۷۰۰ نفر، بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین، ایران دومین تولیدکننده کیت تشخیصی نیاز به شیمی‌درمانی در دنیا، بررسی مجدد تعطیلی شنبه‌ها و وعده وزیر ورزش و جوانان برای ایجاد تحول در ورزش ایران در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ رفع مشکل یک مجتمع دامی و جلوگیری از بیکاری ۷۰۰ نفر با ورود سازمان بازرسی می‌رویم، در ادامه نیز بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین مطرح شده است، همچنین خبر دستیابی ایران به عنوان دومین تولیدکننده کیت تشخیصی نیاز به شیمی‌درمانی در دنیا، بررسی مجدد تعطیلی شنبه‌ها و وعده وزیر ورزش و جوانان برای ایجاد تحول در ورزش ایران نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از امیدی برای درمان بیماران سرطانی تا جلوگیری از بیکاری ۷۰۰ نفر

رفع مشکل یک مجتمع دامی و جلوگیری از بیکاری ۷۰۰ نفر با ورود سازمان بازرسی

کاظم اکرمی، بازرس کل استان فارس به شکایت مدیرعامل مجتمع دامی دوقلات شهرستان فیروزآباد با حضور در بازرسی استان و طرح موضوعاتی از جمله توقف حفر کانال و لوله‌گذاری برای گازرسانی علی‌رغم پیشرفت حدود ۷٠ درصدی اشاره کرد و گفت: بازرسی استان فارس با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی نسبت به طرح موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی اقدام کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد که شرکت گاز استان دو سال قبل نسبت به حفر کانال و لوله‌گذاری برای گازرسانی به مجتمع دامی دوقلات شهرستان فیروزآباد فارس اقدام نموده، اما در حالی که تمام اقلام مورد نیاز جهت شبکه‌گذاری شامل لوله گاز و تجهیزات موردنیاز کار در مجموعه دامداری موجود بوده، ادامه کار متوقف شده است.

بازرس کل استان فارس بیان کرد: توقف لوله‌گذاری گاز موجبات تخریب آسفالت، اختلال در رفت‌وآمد، احتمال خطرات جانی و مالی برای عابران را افزایش داده و حتی مانع فعالیت مناسب دامداران و خرید علوفه و حمل آن به انبار شده بود.

اکرمی با اشاره به مکاتبات انجام شده با شرکت گاز استان فارس تاکید کرد: در نهایت با ورود و پیگیری بازرسی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مشکل مربوط به این مجتمع دامی مرتفع شد.

عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی/رمزدارایی‌ها و جولان کلاهبرداران

بهره‌مندی بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بهرمندی بیش از ۴۲ هزار نفر از خدمات امدادونجات در پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی از انجام ۱۰۱ عملیات ترافیکی خبر داد.

وی درباره امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور افزود: ۴۲ هزارو ۲۲۶ نفر تا دوشنبه، پنجم شهریور از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در این مدت ۳۴۳ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت بودند که ۳۱۰ نفر بیمار پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، همچنین ۳۴ نفر فوتی از عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و در این بین ۳۴ نفر نیز در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که از این تعداد، ۲۴ نفر مصدوم و ۱۰ نفر جان‌باختگان با استفاده از تجهیزات ست نجات رهاسازی شدند.

تمهیدات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع اندیشیده و جای نگرانی نیست

ایران دومین تولیدکننده کیت تشخیصی نیاز به شیمی‌درمانی در دنیا

پژوهشگران کشورمان پس از سال‌ها تلاش برای دستیابی به فناوری «کیت تشخیص نیاز به شیمی‌درمانی»، بالاخره توانسته‌اند، این فناوری را به مرحله اجرا برسانند تا مانع از شیمی‌درمانی غیرضروری برخی از بیماران سرطانی شوند.

عملکرد این کیت تشخیصی، به شکلی است که با بررسی فاکتورهای مختلف، نیاز داشتن یا نداشتن یک فرد به شیمی درمانی را مشخص می‌کند تا طبق پروتکل معمول درمان، دیگر همه بیماران تحت شیمی‌درمانی قرار نگیرند، جالب است بدانید که این فناوری تاکنون فقط محدود به یک شرکت در آمریکای شمالی و با هزینه هر کیت به مبلغ چهار تا پنج هزار دلار بوده، اما امروز متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد با بومی‌سازی این کیت، نه تنها به موفقیتی بزرگ دست یافته، بلکه توانسته‌اند آن را با هزینه‌ای بسیار کمتر یعنی پنج تا هفت میلیون تومان به کار گیرند.

تعطیلی شنبه ها دوباره بررسی می‌شود

تعطیلی شنبه‌ها دوباره بررسی می‌شود

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تعطیلی شنبه‌ها را تصویب کرده، اما شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با ارزش‌های اسلامی دانسته است.

وی افزود: فتوای تعدادی از مراجع درباره تعطیلی شنبه‌ها گرفته شده است که بلامانع دانسته‌اند و این موضوع در کمسیون اجتماعی مجدد بررسی و در صحن علنی مطرح خواهد شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلی شنبه‌ها به نفع کشور و اقتصاد بوده و دنبال جریان ضدمذهبی نیستیم و از این جهت موضوع پیگیری خواهد شد.

به گفته ابوترابی، تصمیم برای تعطیلی شنبه‌ها بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات تجاری و اقتصادی دچار مشکل نشویم.

قول می‌دهم ورزش ایران را متحول کنم

ورزش ایران متحول می‌شود

احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برای تحول آمدم، اظهار کرد: عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول باشد، این قول را می‌دهم اگر خدا عمری بدهد در المپیک لس آنجلس با استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید در تاریخ المپیک‌ها در تمام رشته‌ها بدرخشیم، باید رشته‌های دیگر را وارد مدال‌آوری المپیک کنیم.

وی با اشاره به اینکه بابت حقوق ناچیز صندوق قهرمانان شرمنده پیشکسوتان هستیم، افزود: تمام سعی‌ام را می‌کنم حقوق متناسب با پیشکسوتان به آن‌ها بدهیم؛ این قول را می‌دهم تحول جدی در ورزش ایران ایجاد کنم، مطمئن باشید فضای بین‌المللی را متأثر می‌کنیم و امیدوارم روزهای خوبی را برای ورزش ایران رقم بزنیم.

کد خبر 784543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.