برلین با قانون «ساخت سریع‌تر» با بحران مسکن مقابله می‌کند

سنای برلین پیش‌نویس لایحه‌ای را با عنوان «قانون ساخت‌وساز سریع‌تر» تصویب کرد. هدف آن سرعت بخشیدن به ساخت‌وساز مسکن در پایتخت آلمان با کاهش کارهای اداری است که توسعه‌دهندگان خصوصی به دنبال ساخت سازه‌های جدید هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برلین در دو دهه گذشته با تأمین مسکن مناسب دست و پنجه نرم کرده است و به همین دلیل مسئولان این کشور لایحه‌ای را با عنوان «قانون ساخت‌وساز سریع‌تر» تصویب کردند.

این بدان معناست که مواردی مانند رویه‌های برنامه‌ریزی و تصویب باید ساده و استاندارد شوند، ضرب‌الاجل‌های بررسی و پردازش معرفی شوند و مسئولیت‌های بین سطوح ایالتی و منطقه‌ای باید با وضوح بیشتری تنظیم شود.

یکی از پیشرفت‌های مهمی که از سوی مسئولان مطرح شده است، تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی است. تا به حال، توسعه‌دهندگان باید چندین سال برای دریافت چنین مجوزی صبر می‌کردند که این امر طبیعتاً مانع بزرگی در کار آنها بود زیرا فرآیندهای برنامه‌ریزی آنها را برای پروژه‌ها پیچیده می‌کرد.

برلین با قانون «ساخت سریع‌تر» با بحران مسکن مقابله می‌کند

این پیش‌نویس قانون به دنبال رسیدگی به جنبه اداری امور است تا بتواند گلوگاه ناشی از بوروکراسی بیش از حدی را آزاد کند که توسعه‌دهندگان باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

با این حال، سیاستمداران مخالف مدعی هستند که قانون پیشنهادی به هیچ وجه این مشکلات را برطرف نخواهد کرد زیرا عمدتاً کمبود کارمند در ادارات بود که باعث کندی پروژه‌های ساختمانی شده بود و نه حجم کاغذبازی.

شهرداران منطقه همچنین از تمرکز اختیاراتی که قانون به سنای برلین برای تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌ریزی مسکن اعطا می‌کند، ناراضی هستند. این بسته قانونی اکنون بیشتر در مجلس نمایندگان مورد بحث قرار خواهد گرفت و در نهایت در آنجا تصویب خواهد شد تا در دسامبر اجرایی شود.

کد خبر 784384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.