پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد/ هوای گرم ماندگار است

اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان و شهر مقدس مشهد در ۲۴ ساعت آینده پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره کل هواشناسی این استان روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کرده است: «برای امروز و فردا، سه‌شنبه ششم شهریور تغییرهای دمایی محسوس و قابل ملاحظه‌ای در این استان پیش‌بینی نمی‌شود و در این روزها کماکان هوای گرم ماندگار است، اما از روز چهارشنبه روند کاهشی دما در خراسان رضوی آغاز می‌شود که این تا جمعه در استان ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که دمای هوای مشهد از روز چهارشنبه همانند سایر نقاط استان کاهش پیدا می‌کند و انتظار می‌رود برای آخر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای روزانه مشهد به حدود ۲۸ تا ۲۹ درجه و دمای شبانه به حدود ۱۴ تا ۱۵ درجه برسد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: «اکنون پدیده جوی خاصی در خراسان رضوی وجود ندارد، اما برای نیمه‌جنوبی استان کماکان پدیده باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بر میزان شدت وزش باد در این مناطق افزوده شود که گاهی وزش باد شدید توأم با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا نیز پیش‌بینی می‌شود، همچنین از فردا بعدازظهر تا چهارشنبه هفته جاری در نیمه‌غربی و نواحی شمالی استان در ساعاتی گذر ابر و افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود که به ویژه در ارتفاعات شمال غرب استان احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

به گزارش ایمنا، در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۰ تا ۳۶ درجه در نوسان بوده که بیشینه و کمینه دمای هوای امروز این کلان‌شهر نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته همان ۳۶ و ۲۰ درجه خواهد بود.

قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۱ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 784373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.