۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
افزایش دمای هوا در هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد، صبح امروز_ دوشنبه پنجم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در بیشتر نقاط هرمزگان افزایش دو تا سه درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و ماندگاری هوای نسبتاً گرم برای روزهای آینده نیز در استان ادامه دارد.

وی افزود: صبح امروز، دوشنبه پنجم شهریور سرعت بادهای جنوب شرقی کاهش پیدا می‌کند و پدیده شاخص مه صبحگاهی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بعدازظهر تا شب در مناطق دریایی به‌ویژه در محدوده تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب‌غربی دریا متلاطم می‌شود.

وی گفت: شب از سرعت باد در خلیج فارس کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک از رفت‌وآمد دریایی در جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و بوموسی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: بادهای عصرگاهی جنوب غربی در خلیج فارس و تنگه هرمز تا چهارشنبه ادامه دارد و با افزایش سرعت باد، دریا در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان تا جمعه مواج می‌شود.

وی گفت: بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان به‌ویژه غربی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: در این مدت از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

حمزه‌نژاد افزود: روزهای آینده با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال افزایش سرعت باد و گردوغبار در مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 784368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.