اغلب زائران زنجانی از جاده بیجار برمی‌گردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اغلب زائران زنجانی اربعین از مسیر جاده بیجار می‌گردند.

اصغر اسماعیلی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در محورهای استان زنجان عادی بوده و در جریان است و مشکل ترافیکی نداریم.

وی با بیان اینکه تردد در مسیرهای زنجان به ویژه بیجار و قیدار به همدان بیش از سایر جاده‌های استان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان از امروز بعدازظهر و تا چند روز آینده همچنان صعودی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یکی از علل مهم وقوع تصادفات جاده‌ای را خستگی و خواب‌آلودگی زائران به ویژه در مسیر برگشت از زیارت اربعین ذکر کرد و خواستار رعایت این موضوع توسط مسافران و زائران شد.

اسماعیلی افزود: طبق آمار مهمترین علت فوتی‌های تصادفات بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی تصریح کرد: شش تخلف حادثه‌ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و خواب‌آلودگی است.

اسماعیلی گفت: متأسفانه در روز جمعه نیز دو مورد فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای در آزاد راه زنجان به قزوین و سرچم به اردبیل گزارش شد که رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از علل آن بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان همچنین با اشاره به درصدبندی مسافرین بازگشته از سفر کربلا گفت: تا به این لحظه ۹ هزار و ۴۱۱ نفر توسط ناوگان عمومی مسافری به مرزهای مهران و خسروی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون شش هزار و ۶۰۰ زائر اربعین حسینی معادل ۷۵ درصد زائران اعزامی از استان از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی مستقر در مرز مهران به محل سکونت خود بازگشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون نیروهای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در مرز مهران مستقر هستند تا در صورت لزوم نسبت به جابه‌جایی مسافران و زائران اقدام کنند.

وی اظهار داشت: البته هر سال جابه‌جایی زائران از مرز مهران تا چند روز پس از اربعین ادامه دارد تا مشکلی در خدمت‌رسانی به‌وجود نیاید.

کد خبر 784341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.