اعزام بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر برای اربعین/ ۴۵۰ هزار نفر بازنگشته‌اند

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اعلام کرد: تا ساعت ۲۴:۰۰، چهارم شهریور‬ مصادف با بیستم ماه صفر (اربعین)، تعداد زائران عازم شده به کشور عراق ۳.۶۲۲.۲۵۴ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۲.۹۴۲.۶۵۳ نفر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اطلاعیه شماره ۱۸ خود را خطاب به زائران اباعبدالله الحسین (ع) صادر کرد و اظهار کرد: تا ساعت ۲۴:۰۰ چهارم شهریور‬ مصادف با بیستم ماه صفر (اربعین)، تعداد زائران عازم شده به کشور عراق ۳.۶۲۲.۲۵۴ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۲.۹۴۲.۶۵۳ نفر است.

در ادامه عنوان شده است: به اطلاع می‌رساند همچنان نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر از زائران به ایران بازنگشته‌اند و وضعیت از صبح روز چهارشنبه در مرزهای کشور به شرایط عادی بازمی‌گردد.

پس از آن با تاکید بر اینکه وضعیت در کلیه پایانه‌های مرزی کشور مطلوب و تردد به سهولت در حال انجام است، آمده است: هموطنان گرامی می‌توانند جهت پیگیری امور مفقودان (گم شدگان، اشیا و مدارک گمشده، مصدومان و پیگیری امور فوتی‌ها) به ساختمان شماره سه وزارت امورخارجه، واقع در خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی‌تیر، بعد از موزه ملی ایران، میز خدمت کنسولی مراجعه یا با شماره تلفن ۶۱۱۵۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

در پایان نیز با اعلام اینکه برابر گزارشات واصله تا امروز تعداد فوت شدگان ۵۹ نفر است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده، ذکر شده است: در هنگام خروج زائران کشور حتی در روزهای اوج‌گیری آن هیچ‌گونه توقفی در عبور از مرز یا حمل‌ونقل در دو سوی مرز ایران و عراق نداشته‌ایم.

کد خبر 784339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.