ناکارآمدی و بی‌توجهی مدیران استانی، مارگون را در ایستگاه پیشرفت متوقف کرده‌است

فرماندار شهرستان مارگون ضمن انتقاد نسبت به بی‌توجهی مدیران ناکارآمد در قبال مشکلات این شهرستان، گفت: شهرستان مارگون در سایه ناکارآمدی و عدم توجه مدیران استانی در زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف اعم از آب، جاده ارتباطی، راه و ... با مشکل مواجه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مختار اندرخور، امروز_ یکشنبه، چهارم شهریور_ در حاشیه بازدید از مناطق آسیب‌دیده از بارش‌های اخیر در شهرستان مارگون، اظهار کرد: بعد از بارندگی‌های غافلگیر کننده روزهای اخیر در همان ساعات اولیه مدیران دستگاه‌های خدمت‌رسان به همراه بخشدار مرکزی مارگون جهت بررسی و مرتفع کردن مشکلات ناشی از سیل در این مناطق حضور پیدا کردند.

وی افزود: خسارات وارده شامل آسیب به برخی زیرساخت‌های کشاورزی و باغات، جداول آبرسانی، زیرساخت‌های ارتباطی روستاها و خطوط ارتباطی بین باغات و مزارع است که همان ساعات اولیه خسارات به صورت تقریبی توسط کارشناسان و مدیران شهرستان به نهادهای مربوطه در استان از جمله ستاد مدیریت بحران استان گزارش شد تا اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان مارگون گفت: امروز نیز به همراه مدیران، کارشناسان و عوامل رسانه‌ای و خبری از جمله در این مناطق حضور پیدا کردیم تا با تقسیم کار در نقاط مختلف میزان خسارات رو به صورت دقیق‌تر با حضور مردم عزیز این مناطق بررسی کنیم و مقرر گردید در اسرع وقت کمک‌ها و تجهیزات لازم جهت بازسازی و تسطیح راه‌های ارتباطی و لای‌ روبی جداول روستا در اختیار مردم قرار بگیرد و نوع و میزان خسارات وارده به مردم عزیز صورتجلسه و در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار داده شود.

وی با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ ها و ناکارآمدی‌های برخی مدیران استانی در دولت سابق، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در این چند سال برای اولین بار رئیس‌جمهور مردمی و شهید راه خدمت، وزیر سابق کشور دکتر وحیدی دو مرتبه در مارگون حضور پیدا کردند و معاون سازمان برنامه به بخش زیلایی سفر داشت، اما برخی مدیران ناکارآمد و پرادعای استانی حتی یک مرتبه در شهرستان مارگون حضور پیدا نکردند و از تمام انقلابی بودن فقط شعارش را دادند و متأسفانه مصلحت اندیشی و عدم برخورد قاطعانه با این افراد باعث شد، گاهی فشار کار و گلایه‌ها متوجه مجموعه وزارت کشور باشد.

ناکارآمدی و بی‌توجهی مدیران استانی، مارگون را در ایستگاه پیشرفت متوقف کرده‌است

اندرخور با اشاره به استقرار دولت جدید، خاطرنشان کرد: برای دولت جدید که تحت عنوان «وفاق ملی» شکل گرفته است آرزوی موفقیت داریم و از مدعیان انقلابی و ولایت‌مداری می‌خواهیم به دلیل حمایت ویژه و صریح رهبری از این دولت، تمام تلاش خود را جهت موفقیت این دولت به کار گیرند و بدانند موفقیت این دولت در این برهه حساس و با توجه به انبوه مشکلات و موانع پیش‌رو در حقیقت موفقیت نظام و رهبری است.

وی به اصطلاح «وفاق ملی» اشاره کرد و خطاب به مجموعه دولت جدید، افزود: مواظب باشید مدیران با روحیه دورو و ناکارآمد که بزرگترین خطر برای دولت وفاق ملی هستند و شبیه این مدیران را در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، مدیرانی که آنقدر حقیرند که در ثانیه تغییر چهره می‌دهند و صحبت‌ها و ادعاهای این انسان‌های خطرناک نزد نمایندگان و استاندار در دولت گذشته با صحبت‌ها و ادعاهای این افراد نزد نمایندگان فعلی ۱۸۰ درجه فرق دارد و خود بنده کمترین میل یا درخواستی برای ماندن یا مسئولیت در دولت جدید نداشته‌ام، اما وطیفه داشتم به عنوان یک شهروند و بر اساس تجارب سیاسی خود، خطر افراد چند نبش را به تصمیم‌گیران مجموعه دولت جدید در استان گوشزد کنم.

فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به ناکارآمدی مدیران دستگاه‌های خدمت‌ رسان در سطح استان، گفت: قریب به دو ماه است شهرستان مارگون لودر ندارد و متأسفانه بخشی از عشایر و روستاهای شهرستان با مشکل رفت آمد مواجه هستند این مشکل فقط مختص به این یکی دو ماه نیست در زمستان و بهار نیز متأسفانه گاه تا دو و سه ماه مسیر ارتباطی مردم محروم و مظلوم این شهرستان مسدود بود و علی‌رغم پیگیری‌ها، راهداری استان اقدام قابل قبولی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم نداشت‌.

وی تصریح کرد: به نظر شما مدیریتی که دو ماه توانایی تعمیر لودر یا حداقل جایگزینی لودر دیگر را ندارد و مردم محروم و همیشه در صحنه و وفادار شهرستان مارگون را اینگونه معطل ناکارآمدی خود کرده است با چه رویی از شایسته‌سالاری و وفاق ملی می‌گوید.

اندرخور با انتقاد از عملکرد مجموعه راه و شهرسازی، تصریح کرد: با چه رویی مجموعه مدیریتی راه و شهرسازی می‌توانند از مسیر ورودی شهر مارگون وارد شهر مارگون شوند با وجود تصویب ساخت ورودی شهر مارگون در چندین جلسه در حضور مسئولان متأسفانه هنوز هیچ اقدامی در این زمینه شکل نگرفته است.

ناکارآمدی و بی‌توجهی مدیران استانی، مارگون را در ایستگاه پیشرفت متوقف کرده‌است

اندرخور خاطرنشان کرد: در زمینه مسکن و جوانی جمعیت نیز در جلسات مختلف شورای اداری و شورای مسکن شهرستان مارگون مصوبات مختلفی داشتیم که متأسفانه باز کار خاصی حتی در حد تسطیح سایت ادارات و واگذاری زمین‌ها صورت نگرفته است و امروز مردم شریف مارگون این کم‌کاری‌ها را از چشم ما می‌بینند.

وی به پروژه‌های اجرایی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در زمینه زیرساخت‌ها نیز تعدادی از پیمانکاران ما به عنوان مثال در روستای «دلیرچ» که بعد از هر بارش حداقلی وضعیت مسیرهای ارتباطی آن مسدود می‌شود به‌دلیل عدم همکاری و پرداخت مطالبات پیمانکاران به کار را صورت نیمه‌ کاره رها کرده‌ اند و برای مردم مشکلات متعدد و ناراحت کننده ایجاد شده‌است و به عنوان یکی از مسئولین این شهرستان باید از مردم به جهت ناکارآمدی دستگاه‌های ذی‌ربط عذر خواهی کنم.

فرماندار شهرستان مارگون: به کم‌لطفی و ناکارآمدی مدیران و سیاست زدگی‌ها در بحث اعتبارات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاصی به شهرستان مارگون، گریزی زد و گفت: بر اساس شاخص‌ها اولویت‌ها را مشخص کردیم و اعتبارات را توزیع کردیم تا هر چه زودتر بخش زیادی از مشکلات زیرساختی شهرستان همچون مسیر ارتباطی مارگون به سمت «مورزد» مرتفع گردد اما متأسفانه به دلایل مختلف بر سر توزیع اعتبارات و شروع به کار در مناطق مختلف دست‌اندازی ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: مدیران ما در زمینه تأخیر در اجرای پروژه و بالا رفتن هزینه‌ها در سال‌های گذشته، همانند گازرسانی به «زیلایی» تجارب تلخ و تأسف‌باری دارند اما هنوز از این تجارب درس نگرفته‌ایم و در اجرای پروژه‌ها به‌دلیل عدم نظارت قابل قبول و ناکارآمدی مدیران اجرایی شاهد افزایش چند برابری زمان اتمام پروژه، افزایش هزینه‌های پروژه و کاهش کیفیت پروژه به خصوص در مناطق محروم و دور از مرکز هستیم.

اندرخور خاطرنشان کرد: در طول مدت مسئولیت بنده بیشترین اعتبارات محرومیت‌زدایی به این شهرستان اختصاص داده شده‌است و قرار است امسال ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های شهرستان تأمین اعتبار شود.

وی افزود: در بحث اعتبارات مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی نیز بالاتر از همه شهرستان‌ها، ۱۵۰ میلیارد تومان به‌صورت نقد و تأمین شده به این شهرستان اختصاص داده شده‌است.

فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه این مبالغ سوای از بودجه‌های مصوب و معمول سالیانه است، گفت: با قرارگاه امام حسین (ع) توافقاتی جهت کمک به ساخت چندین مجموعه بهداشتی، آموزشی، ورزشی و سایر زیرساخت‌ها در آینده نزدیک داشتیم.

وی افزود: با ستاد فرمان امام (ره» نیز توافقی به‌صورت مشارکت ۵۰ درصدی برای ساخت یا تکمیل زیرساخت‌های متعدد روستایی در شهرستان مارگون داشتیم و در روزهای اخیر نیز با انجام توافقاتی بنیاد علوی قرار است جهت تولید و ایجاد اشتغال و ساخت زیرساخت‌های متعدد در بخش‌های مختلف وارد شهرستان مارگون شود که در صورت تحقق این موارد، شاهد تغییر و تحول گسترده در آینده نزدیک خواهیم بود.

کد خبر 784241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.