باران‌های رگباری و رعدوبرق نواحی از اصفهان را در برمی‌گیرد/ دمای هوا تغییر محسوسی ندارد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: طی امروز و اواخر هفته، شرایط بارش رگبار و رعدوبرق به‌صورت محلی در ساعات اوایل شب در نواحی مستعد در غرب مورد انتظار است.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایداری از فردا تا اواخر هفته بر روی بیشتر مناطق استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی مدت یاد شده به‌صورت صاف تا کمی ابری در ساعات عصر و شب گاهی افزایش ابر و وزش باد در نیمه شرقی استان با تندباد موقتی و گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی امروز و اواخر هفته شرایط بارش رگبار و رعدوبرق به‌صورت محلی در ساعات اوایل شب در نواحی مستعد در غرب نیز مورد انتظار است.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد طی فعالیت سامانه رشد ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعدوبرق نقطه‌ای و محلی در استان، گفت: فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز پنجشنبه یکم آغاز شده و تا پایان وقت امروز با رگبار و رعدوبرق نقطه‌ای در ساعات بعدازظهر تا شب شدیدتر است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید موقتی در مناطق جنوبی، غربی به ویژه سمیرم، بوئین میاندشت، فریدونشهر، خوانسار، دهاقان و گلپایگان همراه خواهد بود.

وی پیرامون آب‌گرفتگی موقتی در مواردی بارش، خطرات اصابت صاعقه در ارتفاعات، احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها به سبب اصابت صاعقه، بیان کرد: تسریع در برداشت محصولات، تحکیم سازه‌های سبک، ممنوعیت صعود به ارتفاعات و داشتن آمادگی در برابر بارش‌های ناگهانی توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای هشت شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: دمای هوای ۲۴ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: شهر آران و بیدگل با بیشینه دمای ۴۳ درجه و فریدونشهر با کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان ثبت شدند.

کد خبر 784221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.