حرکت جاماندگان البرزی در مسیر عاشقی

طی آیینی تحت عنوان جاماندگان اربعین، مردم البرز همسو و همراه با زائران کربلا به خیابان آمدند و عزای چهلمین روز بعد از واقعه عاشورا را به پا داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حرکت در مسیر عاشقی در این روزها راه و رسم حق و باطل را دیکته می‌کند، سیل خروشانی که در قطعه‌ای از بهشت حضور دارند و حالا گروه عظیمی از جاماندگان که همسو با زائران کربلا در جای جای کشور قدم برمی‌دارند تا جزو دوست داران سید و سالار شهیدان شمرده شوند.

قرار همان قرار است، حرکت در مسیر حسین (ع) و یاران ایشان، حالا هم گرمای ۴۲ درجه هوا در استان البرز قرار نیست سد راه عاشقان اباعبدالله علیه السلام شود، پیر و جوان و کوچک و بزرگ همه با غمی دوچندان در فراق بین‌الحرمین و اربعین حسینی قدم برمی‌دارند و عزاداری می‌کنند.

داغی که پس از ۱۴۰۰ سال هر روز زنده‌تر و سوزان‌تر می‌شود، درست زمانی که نبرد حق و باطل بیشتر از همیشه در جهان خودنمایی می‌کند.

همین امر موجب شد تا حاضرین در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین و همچنین مراسم جاماندگان با پرچم فلسطین مسیر را طی کنند و فریاد مظلومیت مردم نوار غزه را به گوش جهانیان برسانند.

حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مراسم جاماندگان اربعین حسینی همزمان با این روز در استان برگزار می‌شود، گفت: ۱۵۰ موکب از عزاداران حسینی البرز پذیرایی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهر کرج همانند سال گذشته، روز اربعین ساعت هشت صبح امروز در بلوار امامزاده حسن (ع) همراه با برنامه‌های مختلف آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مسیر دومی نیز همانند سال گذشته پیش‌بینی شده که از میدان حصارک تا امامزاده محمد علیه السلام بوده است.

حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز نیز در حاشیه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان البرز، اظهار کرد: پلیس افتخار دارد تا تأمین امنیت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برقرار کند.

وی افزود: همکاران من در مجموعه انتظامی استان از ساعات اولیه بامداد امروز در سطح شهر مستقر بودند و محدودیت‌های ترافیکی برای نظم بخشی به مراسم اعمال و همچنین ماموریت‌هایی را برای تأمین امنیت زائران انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: با توجه به حضور پرشور عاشقان اباعبدالله حسین (ع) ماموریت پلیس تا اتمام مراسم ادامه خواهد داشت تا مردم در آرامش کامل بتوانند بعد از مراسم به منازل خود بازگردند.

کد خبر 784179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.