مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کردستان برگزار شد

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، امروز (یکشنبه) با حضور عزاداران و سوگواران خاندان اباعبدالحسین (ع) در شهرهای مختلف استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، میدان لشکر سنندج، امروز _یکشنبه چهارم شهریور_ مبدا این حرکت عظیم بود که مملو از جمعیت سوگوار زن‌، مرد، جوانان و نوجوانان شده بود که همه با چشمانی اشک‌آلود و لبانی که ذکر حسین (ع) را زمزمه می‌کردند، در صفوفی منظم به راه افتاده بودند.

در این میان، پرچم‌های سیاه‌رنگ با نوشته‌های یا حسین (ع) و یا زینب (س) بر فراز جمعیت به اهتزاز درآمده بود و جلوه‌ای خاص به این مراسم بخشیده بود.

صدای نوحه و عزاداری نیز فضای این مسیر را پر کرده بود و جاماندگان اربعین حسینی تا بلوار شهیدان شبلی سنندج پیاده‌روی و در مقابل مهدیه شهر این شهر تجمع کردند.

در طول مسیر پیاده‌روی نیز موکب‌های متعددی برپا شده بود که به زائران خدمات مختلفی ارائه می‌دادند. از جمله این خدمات می‌توان به ایستگاه‌های پذیرایی، نقاشی و غرفه‌های کودک و نوجوان اشاره کرد که باعث ایجاد فضایی معنوی در طول مسیر شده بود.

در تمامی شهرهای استان کردستان امروز مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار شد و عزاداران در سوگ دیدار سالار شهیدان و کربلای معلی اشک ماتم ریختند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کردستان، تنها یک مراسم عزاداری نیست، بلکه نمایشگاهی از وحدت و همدلی است و در این مراسم همه شانه به شانه هم برای ابراز ارادت به سالار شهیدان قدم برمی‌داشتند.

کد خبر 784146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.