تلاش کردیم دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی فضای اربعین را از مردمی بودن دور نکنند

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری اصفهان گفت: از آغاز جلسات جاماندگان اربعین در ستاد مرکزی، نگاه و هدف ما این بوده است که دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی فضا را از مردمی بودن دور نکنند و ما بیشتر کمک مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا خاکسار امروز _یکشنبه چهارم شهریور_ با حضور در موکب خدمت رسانه‌ای خبرگزاری ایمنا در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی درباره اقدامات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: از آغاز جلسات جاماندگان اربعین در ستاد مرکزی، نگاه و هدف ما این بود که دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی فضا را از مردمی بودن دور نکنند و ما بیشتر کمک مردم باشیم تا این جریان مردمی که با عنایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اتفاق افتاده است، به وسیله ورود دستگاه‌های دولتی و اقدامات شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی، رنگ و بوی مردمی خود را از دست ندهد.

وی افزود: هدف ما این است که بیشتر در حوزه تأمین زیرساخت‌ها یا مواردی که جریان مردمی نتوانست ورود کند، کمک کنیم تا این مراسم به نحو احسن رقم بخورد و مردم بتوانند روز اربعین به یاد ماندنی را در اصفهان تجربه کنند و با درک فضای اربعین، سال آینده راهی مشایه شوند و کربلا را زیارت کنند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری اصفهان ادامه داد: شعار محوری اربعین امسال شهرداری اصفهان همه جا کربلا است، ما در حوزه سازمان فرهنگی و به ویژه در معاونت ورزشی همین شعار را محور قرار دادیم و دو اتفاق را حوزه اداره تفریحی امروز در جریان پیاده‌روی جاماندگان رقم زده است.

خاکسار بیان کرد: ۲۰ زوج جوانی را که امسال نتوانستند به زیارت اربعین بروند، از مسیر میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا مستقر کردیم که با فضاسازی خاصی در این مسیر به کودکان هدایایی می‌دهند، هدایایی که رنگ و بوی غزه دارد و شهدای مقاومت را یادآوری می‌کند تا هم این مفاهیم ملکه ذهن بچه‌ها شود و هم اینکه خاطره خوبی را از پیاده روی به همراه خانواده خود تجربه کنند.

وی افزود: در سالن قدیم گلستان شهدا مجموعه اتفاقاتی را با چند محور رقم زدیم، یکی از آن‌ها خود اربعین و پیاده‌روی اربعین است که بتوانیم سبک زندگی اربعینی را به کودکانمان منتقل کنیم، زیرا امروز عصر جبهه مقاومت است و حیات جبهه مقاومت به حیات اسلام و جمهوری اسلامی گره خورده است و هر چقدر ما بتوانیم جبهه مقاومت را تقویت کنیم اتفاقات خوبی در تسریع فرج آقا امام زمان (عج) اتفاق خواهد افتاد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری اصفهان گفت: ما برای این کار در غرفه‌هایی بحث قصه‌گویی و ساخت کار دستی را داریم تا خود بچه‌ها بیت‌المقدس، پرچم فلسطین و کودک فلسطینی را نقاشی کنند و بعد این نقاشی‌ها تبدیل به یک کاردستی سه بعدی می‌شود که کاردستی را همراه خودشان به منزل می‌برند.

وی عنوان کرد: در یک قسمتی بحث ساخت خیمه‌های حسینی و آویز خودرو و گردنبند با نماد پرچم فلسطین، مقاومت و اربعین حسینی را داریم، همچنین غرفه‌ای داریم که بچه‌ها با خط خودشان یا چاپ سربند درست می‌کنند که محتواهایی مرتبط با غزه دارد.

خاکسار ادامه داد: در غرفه‌های قصه‌گویی، کتاب‌های قصه مربوط با موضوعات فلسطین وجود دارد تا به وسیله قصه‌گویی و تمثیل در جریان وقایع قرار بگیرند.

کد خبر 784136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.