مراسم اربعین حسینی؛ مقدمه‌ای برای ظهور مهدی موعود است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور گسترده زوار با نمادهای فلسطین و غزه در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: همراه داشتن نمادهای فلسطین توسط زوار علامت نوعی وحدت و یکپارچگی فکری در رابطه با عدالت خواهی مهدی موعود است که آثار و مقدمات ظهور حضرت را تا حدودی برای ما روشن می‌کند.

حجت الاسلام سید احمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین سیدالشهدا در بیان امام حسن عسگری (ع) از نشانه‌های مؤمن است و این روایت هم در زمان خفقان آن امام و هم در زمانه کنونی که آزادی وجود دارد و شیفتگان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت از همه جامعه جهانی در راهپیمایی عظیم اربعین حضور بهم می‌رسانند صادق است و همان ارزش را دارد.

وی با تاکید بر پایه گذاری زیارت اربعین امام حسین (ع) توسط معصومین ابراز کرد: در همان روزهای آغازین پس از شهادت امام حسین (ع) اسیران و پاک‌بازان کربلا و نیز جابر بن انصاری از صحابه رسول الله (ص) برای این زیارت بر سر مزار سیدالشهدا حاضر شدند و این حرکت ادامه یافت و امروز نیز هر چه جلوتر می‌رویم معنویت و ارزش این زیارت خود را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: در سال‌های گذشته استاندار کربلا از حضور بیش از ۲۰ میلیون عاشق حسینی برای این زیارت در کربلا خبر داده بود؛ این در حالی است که هر ساله حداکثر تا سه میلیون مسلمان شیعه و سنی برای مراسم حج ابراهیمی وارد شهر مکه می‌شوند بنابراین راهپیمایی اربعین را می‌توان حرکتی بی نظیر دانست به ویژه اینکه امکانات بسیار وسیعی نیز توسط مردم عراق در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

وی راهپیمایی اربعین را دارای آثار و برکات معنوی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: این راهپیمایی در سال‌های اخیر ترسی را نیز در دل دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست‌ها انداخته است و بنابراین می‌توان گفت تأثیر فوق‌العاده‌ای در بعد فکری و سیاسی داشته است؛ همچنین در این زیارت نه تنها شیعیان که اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی نیز حضور پیدا می‌کنند تا با آزادمرد بزرگ جهان حضرت امام حسین (ع) که در برابر ظلم و ستم ایستاد ارتباط خود را تقویت کنند؛ بر همین اساس زیارت و حضور در این راهپیمایی از جهات مختلف قابل تبیین و تفسیر است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: از جمله آثار این زیارت و حرکت زنده‌تر شدن ارتباط و نوع تفکر و اندیشه حسینی در جامعه و در مقابل ترس و وحشت در دل دشمنان آزادی خواهان جهان و بشریت، عدالت و اسلام انداخته است.

وی اضافه شدن به جاذبه راهپیمایی اربعین را به ویژه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نوعی معجزه قلمداد کرد که در سال‌های اخیر ظهور و بروز بسیار زیادی پیدا کرده است و افزود: اطعام و استقبال مردم عراق از زائران حسینی نمایانگر بعد ارزشمند این حرکت است که در جهان بسیار قابل اهمیت و توجه است؛ زیارتی که در روایات قدم به قدم آن معادل یک حج عمره بلکه بالاتر است.

همراهی با مردم مظلوم فلسطین می‌تواند مقدمات ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم سازد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حضور گسترده زوار با نمادهای فلسطین و غزه در این راهپیمایی پرشکوه ابراز کرد: همراه داشتن نمادهای فلسطین توسط زوار علامت نوعی وحدت و یکپارچگی فکری در رابطه با عدالت خواهی مهدی موعود است که آثار و مقدمات ظهور حضرت را تا حدودی برای ما روشن می‌کند.

وی ادامه‌داد: با توجه به جنایت‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه و موج بیداری جهانی و حتی جنبش‌های دانشجویان و نخبگان در غرب نسبت به بی عدالتی در جهان و حضور پرشورتر زوار با نماد مردم مظلوم فلسطین همه بیانگر آن است که همراهی با مردم مظلوم فلسطین می‌تواند مقدمات ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم سازد.

وی با اشاره به ظهور امام عصر (عج) به صورت دفعی یا تدریجی گفت: قیام امام عصر (عج) تدریجی باشد یا دفعی یقیناً مقدماتی لازم دارد که از جمله این مقدمات آگاهی مردم دنیا است که در ضمن امثال این راهپیمایی خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین امید است حضور مردم در این گرمای شدید و با این خلوص مقدمه‌ای برای پیروزی مردم غزه و فلسطین و نابودی دشمنان اسلام به ویژه اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار و اذناب آنها و در امتداد آنها ظهور امام زمان (عج) باشد.

کد خبر 784091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.