من ایرانم، تو عراقی، چه فراقی

امروز نجوای لبیک یا حسین(ع) است که در دل شهرها پیچیده شده است، امروز زیارت نرفته‌هایی که جامانده صدایشان می‌کنند، قدم در مسیری گذاشته‌اند تا عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، آفتاب که برآمد، دل‌های عاشق تاب در خانه ماندن نیاورد و راهی مراسمی شد که برای جاماندگان اربعین حسینی برگزار می‌شود.

پیر و جوان، مرد و زن، کوچک و بزرگ از هر گوشه و کنار شهر به سوی محل قرار گام بر می‌دارند و آنها که دل‌هایشان برای حرم پسران علی بن ابیطالب (ع) پر می‌کشد و پایشان به کربلا نرسیده است، بیشتر به چشم می‌آیند.

دختران و پسران قدم به قدم در خیابان‌هایی که میعادگاه عاشقان حسینی است، حاضری زده‌اند و زیرلب ذکر «یا حسین (ع)» می‌گویند تا نامشان در ردیف زائرانی که در جمعیت میلیونی پیاده روی اربعین شرف حضور پیدا کرده‌اند، قرار گیرد و قلبشان را به سلطان کربلا پیوند بزنند.

مظلومیت مردمان غزه هم از دید جاماندگانی که شهر را اربعینی کرده‌اند، پنهان نمانده است، گویی مبارزه با ظلم و خونخواهی مظلوم که از واقعه کربلا آغاز شده است، به سرزمین فلسطین رسیده است.

آنها که به عشق حسین (ع) مبتلا شده‌اند، درمانی جز وصل ندارند و خود را به میان انبوه مردمانی که چشم به راه ظهور صاحب‌الزمان (عج) و آرزو به دل زیارت سیدالشهداء (ع) مانده‌اند، رسانده‌اند و چه جایی بهتر از اجتماع دلدادگان و بی‌قراران فرزندان امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) که دوای درد عالمیان‌اند.

امروز جای جای ایران محل قرار بی قرارانی است که جاماندگان اربعین لقب گرفته‌اند، زنان و مردانی که شوق زیارت به دل دارند و هر قدمشان در طریق الحسین (ع) به کربلا می‌رسد.

من ایرانم، تو عراقی، چه فراقی

لشکر حسین (ع)، لشکر قدس

امروز میدان آئینی امام حسین (ع) تهران شاهد حضور دلباختگانی است که خودشان را به مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی رسانده‌اند تا پس از قرائت زیارت شریف اربعین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کنند.

امروز جمعیت زیادی خود را به این مراسم رسانده‌اند تا با شعار «لشکر حسین (ع)، لشکر قدس» دل‌هایشان را از کیلومترها دورتر روانه کربلا کنند، جمعیتی که بر لبانشان زمزمه «من ایرانم، تو عراقی، چه فراقی» نقش بسته است.

در این مسیر چند کیلومتری، ۱۵۰۰ موکب در قالب ۴۵۰۰ غرفه مستقر شده و در حال ارائه خدمت هستند و ایستگاه‌های مترو که در مسیر پیاده‌روی هستند امروز با تمام ظرفیت در خدمت زائران هستند و شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در حال خدمت‌رسانی برای جابه‌جایی زائران است و به خصوص در پایان مراسم به شرکت‌کنندگان در خصوص عزیمت از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به مبادی مرکزی شهر خدمت‌رسانی می‌کند.

راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی در مشهد

جمعیت زیادی از دلدادگان حسینی که از پیاده‌روی اربعین جا مانده‌اند، با به راه انداختن دسته‌های پیاده‌روی از خیابان امام رضا (ع) به حرم مطهر رضوی روانه شدند تا با حضور در حرم امام هشتم، د, وری از کربلا را مرهمی بر دل حسرت‌زده گذارده و زخمی را که غیبت حضور در بین‌الحرمین بر جانشان نشانده، مرهم ببخشند.

راهپیمایی ۳۳ کیلومتری جاماندگان اربعین در کرمان

جاماندگان اربعین حسینی در کرمان هم‌زمان با سراسر کشور از صبح امروز _یکشنبه چهارم شهریور_ با حرکت از آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، مسیر منتهی به امامزاده حسین (ع) شهر جوپار را پیمودند و در اجتماع راهپیمایان جاماندگان اربعین حسینی شرکت کردند.

٣٠ نفر از آتش‌نشانان برای تأمین ایمنی راهپیمایی جاماندگان اربعین حاضر شده‌اند و تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی کرمان در آماده‌باش کامل هستند؛ همچنین ۶٢ دستگاه از این خودروها، در کنار دیگر عوامل مجموعه بزرگ شهرداری کرمان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و عاشقان حسینی (ع) هستند.

از صبح امروز فرمانده انتظامی استان کرمان و فرمانده انتظامی شهرستان کرمان محورهای برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، محور جاده جوپاری و محورهای منتهی به این محور را به صورت هوایی تحت پایش قرار دادند و در راستای ارائه تسهیلات و خدمات فوریت‌های پزشکی به شرکت‌کنندگان در این مراسم، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت دستگاه آمبولانس در مسیر راهپیمایی جاماندگان و شهر جوپار مستقر شده‌اند.

اینجا دل‌ها حوالی حرم دوست را نشان می‌دهد

چهارم شهریور است و نقشه تلفن‌های همراه، اصفهان حوالی گلستان شهدا و نقشه دل‌ها حوالی حرم دوست را نشان می‌دهد، البته که شواهد و قرائن همه دست به دست هم داده تا برگ تأییدی باشد بر آنچه که دل نشان می‌دهد؛ اینجا همه‌چیز رنگ و بوی حرم دوست را دارد.

زیر آفتاب سوزان تابستان، وقتی حتی سایه موکب‌ها هم نمی‌تواند این گرمای طاقت‌فرسا را مرهم دهد، جاماندگان با دل‌هایی غمگین و سرشار از حسرت، به یاد روزهای نزدیک به سفر عاشقانه و معنوی اربعین، در این گرما سر می‌کنند.

موکب‌های زیادی در طول مسیر مشغول به فعالیت‌اند؛ نوحه‌ها و مداحی‌های عربی و فارسی در طول مسیر در این موکب‌ها پخش می‌شود و مردم از تیپ‌های مختلف به راهپیمایی خود ادامه می‌دهند.

اینجا به‌جای صدای 《مای بارد》، بفرمائید آب خنک در قدم به قدم مسیر یادآور مسیر عشق است و هر شخصی به نوبه‌ای دنبال است عشق خود را نشان دهد.

بین‌الحرمین قم، میزبان جاماندگان اربعین حسینی

شاید اینجا کربلا نباشد اما چهره‌های محزون و خسته شیعیان در گذر از یک سفر طولانی، بسیار شبیه به وضعیت این روزهای بین‌الحرمین است. شیعیانی که از سراسر جهان خود را به حرم اهل بیت (ع) و شهری رسانده‌اند که در روایت‌ها عش آل محمد (ص) خوانده شده و پناهگاه امنی است برای گلایه از روزگار غربت آزادگان در سراسر جهان.

پیاده‌روی جاماندگان حسینی مدت‌ها است در روز اربعین در بلوار معنوی پیامبر اعظم که همان بین‌الحرمین شهر قم است انجام می‌شود. مسیری هفت کیلومتری که قدم به قدمش یادآور راه سرخ محبان حسین (ع) است.

شهر قم روزهاست برای میعادگاه عاشقان و جاماندگان اربعین حسینی در بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) آماده می‌شود.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سنندج

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، امروز (یکشنبه) در شهرهای مختلف استان کردستان برگزار شد. این مراسم در شهر سنندج از میدان لشکر به سمت بلوار شهیدان شبلی و مهدیه این شهر برگزار شد.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در بجنورد

جاماندگان اربعین حسینی در بجنورد مسیر میدان شهید تا امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) را به یاد مسیر نجف تا کربلا پیاده‌روی کردند.

برگزاری پیاده‌روی پر شور جاماندگان اربعین حسینی در شیراز

یازدهمین سال مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با استقبال پرشور مردم شهیدپرور شیراز صبح امروز از ساعت ۱۰ صبح از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و دلدادگان حسینی تا میدان شهدا و پس از آن تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با در دست داشتن پلاکارد و پرچم فلسطین از مردم مظلوم غزه حمایت کردند.

قدم به قدم با جاماندگان اربعین در راه عشق

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کلان‌شهر اراک از میدان فراهان آغاز شد و عاشقان اباعبدالله (ع) به سمت امامزاده محمد عابد (ع) حرکت کردند.

خون حسین به چله نشست

اربعین دیگری از راه رسید و خون حسین (ع) به چله نشست تا سراسر استان کرمانشاه هم‌گام با دیگر مسلمانان جهان، رخت عزا به تن کنند و سوگوار امام مهربانی‌ها شوند، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) صبح امروز با حضور هزاران نفر از مردم ولایتمدار کرمانشاه از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای کرمانشاه برگزار و مردم در کنار هیأت‌ها و دستجات عزادار به سوگواری پرداختند، مشابه این مراسم در نقاط مختلف استان کرمانشاه نیز برگزار و مردم به صورت نمادین مسیری را به پیاده‌روی پرداختند تا در ثواب زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) شریک باشند.

تجلی شور عاشورایی در آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خراسان جنوبی

هرساله افرادی که به دلایل مختلف از سفر به کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) جامانده‌اند با شرکت در آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی سعی کردند خود را در همان حال و هوا قرار دهند، امروز این آئین در بیرجند مرکز استان خراسان‌جنوبی از میدان آزادی شروع و تا مزار شهدای باقریه بیرجند ادامه پیدا کرد.

حرکت جاماندگان اربعین در مسیر عاشقی

طی آئینی تحت عنوان جاماندگان اربعین، مردم البرز همسو و همراه با زائران کربلا به خیابان آمدند و عزای چهلمین روز بعد از واقعه عاشورا را به پا داشتند، قرار همان قرار است، حرکت در مسیر حسین (ع) و یاران ایشان، حالا هم گرمای ۴۲ درجه هوا در استان البرز قرار نیست سد راه عاشقان اباعبدالله (ع) شود، پیر و جوان و کوچک و بزرگ همه با غمی دوچندان در فراق بین‌الحرمین و اربعین حسینی قدم برمی‌دارند و عزاداری می‌کنند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در قزوین

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در قزوین با عنوان دلدادگان حسینی امروز از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا آغاز نماز ظهر و عصر ادامه داشت.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرکرد

مردم شهرکرد صبح امروز به یاد مسیر نجف تا کربلا از حرم مطهر امام‌زاده سلطان محمد سبزپوش تا حرم مطهر امام زادگان حلیمه و حکیمه خاتون را پیاده‌روی کردند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در یاسوج

مردم شهر یاسوج همنوا با زائران حسینی امروز نیز برای ابراز ارادت به امام حسین (ع) مسیر ۹ کیلومتری میدان جهاد یاسوج تا حرم امامزاده شاه قاسم را طی کردند در این آئین همچون سال‌های گذشته مردم از شهرها و روستاهای اطراف شهر یاسوج در قالب دسته‌های پیاده‌روی به عزاداری پرداختند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در رشت

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در رشت، از گلزار شهدا به سمت میدان شهدای ذهاب (شهرداری) این شهر برگزار شد.

کد خبر 784075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.