ماندگاری توده هوای گرم و مرطوب در گیلان تا پایان هفته

کارشناش هواشناسی گیلان گفت: توده هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته در استان ماندگار است و در طول این هفته، تغییرات دمایی چندانی را نخواهیم داشت، البته به دلیل بالا بودن رطوبت و شرایط شرجی، دمای احساسی در گیلان همچنان بالا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی امشب _شنبه سوم شهریور_ اظهار کرد: امروز شرایط جوی آرام و پایداری را در گیلان شاهد بودیم و آسمان در اکثر نقاط استان، صاف و کمی ابری بود و پدیده قابل ملاحظه‌ای از ایستگاه‌های هواشناسی گیلان گزارش نشد.

وی افزود: امروز لوشان با ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز دیلمان با ۱۷ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت بین ۲۳ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ماندگاری توده هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته در استان است و در طول این هفته تغییرات دمایی چندانی را نخواهیم داشت، البته به دلیل بالا بودن رطوبت و شرایط شرجی، دمای احساسی در گیلان همچنان بالا خواهد بود.

سدیدی تصریح کرد: به کشاورزان و برنج‌کاران گیلانی توصیه می‌شود از شرایط مساعد جوی استان حداکثر بهره را ببرند و مزارعی که در مرحله رسیدن قرار دارند، نسبت به برداشت و جمع‌آوری محصول اقدام کنند.

وی گفت: در طول هفته با اینکه سامانه بارشی در گیلان فعال نیست، اما همچنان شرایط برای شکل‌گیری ناپایداری‌های موقت و همرفتی در مناطق مستعد فراهم است و احتمال دارد در ساعات عصر و شب شاهد رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران را شاهد باشیم و البته این بارش‌ها گسترده و قابل ملاحظه نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: طی سه روز آینده، دریای خزر مواج است و ارتفاع موج به حداکثر ۹۰ سانتی متر می‌رسد و شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

کد خبر 784073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.