اغلب آتش‌سوزی‌ها در شهرستان باشت عمدی بوده‌است

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت از خسارت آتش به پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های کارشناسی اغلب این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهراب عبدی، امروز_ شنبه سوم شهریور_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌جاری بیش از ۲۰ فقره آتش‌سوزی در مناطق مختلف شهرستان باشت رخ داد، اظهار کرد: این آتش‌سوزی‌ها در «کوه لار»، «شاه بهرام»، «بهره عنا»، «خان احمد»، «سرابیز»، «شلالدون»، «کوهسرک»، «خامی «، «چالموره» و «شادگان» رخ داد.

وی افزود: در برخی از مناطق دچار طعمه حریق، وزش باد، گرمای زیاد و سخت‌گذر بودن کار مهار آتش را سخت کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: در این آتش‌سوزی بخشی از اراضی جنگلی به ویژه بلوط، گونه‌های گیاهی بادام کوهی و درختچه‌های این منطقه دچار خسارت شد.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارات آتش‌سوزی به جنگل‌های «کوه لار»، «کوهسرک»، «خامی»، «شاه بهرام» و «شادگان» شهرستان باشت بوده که پس از چهار روز مهار شد.

عبدی خاطرنشان کرد: در این مناطق به دلیل سخت‌گذر بودن، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بود.

وی افزود: مهم‌ترین دلیل وقوع آتش‌سوزی در سطح عرصه‌های طبیعی بی‌احتیاطی مردم به‌ویژه بهره‌برداران محصولات جنگلی و مرتعی و نیز گردشگران است که در برخی مواقع یک بی‌دقتی موجب سرایت آتش در سطح وسیعی از اراضی جنگلی خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته عامل بیشتر آتش‌سوزی‌های عرصه‌های طبیعی (جنگل‌ها، مراتع، مزارع و باغستان‌های) در سال‌جاری در این شهرستان عمدی بوده‌است.

کد خبر 783999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.