تحقق ۹۵ درصدی خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم استان کردستان در سال جاری نسبت به پیش‌بینی صورت گرفته تاکنون حدود ۹۵ درصد محقق شده است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۵۴ تُن گندم خرید تضمینی شده که از این میزان یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۱۹ تُن آن در سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در کردستان سه هزار و ۲۱۴ تُن است، افزود: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: مطالبات گندم‌کاران استان کردستان بیش از ۲۰ همت بوده که تاکنون سه همت آن به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی ادامه داد: بر اساس بند ث تبصره هشت قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۳، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور متولی تأمین اعتبار و پرداخت پول گندم است که از طریق سامانه بانک کشاورزی به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان نیز به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر به میزان ۳۵۴ هزار و ۱۸۱ تُن بوده که ۲۵ هزار و ۶۶۷ تُن آن به صورت ریلی و ۳۲۸ هزار و ۵۱۳ تُن آن به صورت زمینی بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم استان کردستان در سال جاری نسبت به پیش‌بینی میزان خرید، حدود ۹۵ درصد محقق شده است.

صالحی اضافه کرد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 783991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.