صدور الکترونیکی «فیش عوارض سالانه نوسازی» در اصفهان

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها از صدور «فیش الکترونیکی عوارض سالانه نوسازی» در شهر اصفهان خبر داد.

نادر آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان به‌منظور رفاه حال شهروندان، نسبت به صدور فیش الکترونیکی عوارض نوسازی سالانه در سه مرحله اقدام کرده است.

وی افزود: بر این اساس، جهت پرداخت مرحله نخست، پیامک فیش‌های صادر شده برای مالکان ارسال شده است، همچنین در این دوره همچون سال گذشته، صدور فیش‌ها به‌صورت الکترونیکی است و دیگر قبض کاغذی برای پرداخت عوارض صادر نخواهد شد، بنابراین با این اقدام، مسیر آسانی برای شهروندان فراهم شده است تا بتوانند عوارض خود را به‌صورت آنی پرداخت کنند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان و مشاور شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها تصریح کرد: شهروندان می‌توانند به‌همراه اسناد ملکی به دفاتر خدمات الکترونیک یا شهرداری منطقه خود مراجعه کنند یا در تارنمای my.isfahan.ir نسبت به انتخاب ملک از روی نقشه یا وارد کردن کلاسه پرونده (کد نوسازی) اقدام کرده و قبض نوسازی خود را رؤیت و پرداخت کنند.

آخوندی با بیان اینکه به‌موجب قانون عمران و نوسازی شهری، هر سال تمامی املاک واقع در محدوده و حریم شهر مشمول پرداخت عوارض نوسازی می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای مساعدت به شهروندان در سال جاری، تخفیف ۵۰ درصدی روی بهای خدمات پسماند و حمل‌ونقل ریلی که دو جز اصلی فیش عوارض نوسازی است، اعمال شد و شهروندان جهت بهره‌مندی از این فرصت باید عوارض نوسازی مرحله نخست سال جاری خود را تا پایان شهریور ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

وی بیان کرد: شهروندانی که سال گذشته عوارض نوسازی را بدون اعمال تخفیفات مصوب شورای اسلامی شهر اصفهان پرداخت کرده‌اند، مابه‌التفاوت تخفیف اعمالی در حساب بستانکاری آن‌ها منظور شده است.

کد خبر 783990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.