ابتلا به سرخک و تب‌دنگی میان زائران مشاهده نشده است

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه گفت: همکاران معاونت‌ بهداشتی در پایانه خسروی کار رصد و پایش زائران از نظر تب‌دنگی و سرخک را برعهده دارند که مورد خاصی تا به امروز گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مسعود قلعه‌سفیدی امروز _شنبه سوم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون زمان اوج بازگشت زوار از طریق مرز خسروی به کشور است، البته آمار خروج هم داریم.

وی مشکلات گوارشی را با یک‌هزار و ۳۰۰ مورد بیشترین دلیل مراجعه زائران اربعین به مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: همچنین ۴۰۹ مورد گرمازدگی، ۵۵ مورد اورژانس زنان، ۲۰۰ بیمار تنفسی و ۲۷۵ بیمار قلبی هم داشته‌ایم که در مجموع مشکل خاصی وجود نداشته است.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار تصادفات در مقایسه با اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: تجهیزات و نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همچنان در مسیر رفت و برگشت آماده خدمت‌رسانی به زوار هستند.

قلعه‌سفیدی با اشاره به خدمات اورژانس به زائران اربعین، تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس با ۱۰۸ آمبولانس، ۵ اتوبوس آمبولانس، ۵ موتور آمبولانس و ۲ فروند بالگرد آمبولانس (یکی در قصرشیرین و دیگری در کرمانشاه) در طول مسیر از ورودی استان تا خسروی در خدمت زوار اربعین حسینی هستند.

وی اضافه کرد: همکاران معاونت بهداشتی در در پایانه خسروی کار رصد و پایش زائران از نظر تب‌دنگی و سرخک را برعهده دارند که خوشبختانه مورد خاصی تا به امروز گزارش نشده است.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه به زائران توصیه کرد: در مسیر برگشت در استراحتگاه‌ها، توقفگاه‌ها و سالن‌های تعبیه شده در مرز خسروی و قصرشیرین یک استراحت نیم تا یک ساعته داشته باشند، تا به سلامت به مقصد خود بازگردند، چراکه آمار تصادفات و واژگونی خودرو ناشی از خستگی زیاد شده است.

کد خبر 783983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.