ناپایداری‌های فصلی در ۴ استان کشور تشدید می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید ناپایداری‌های فصلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب و شرق لرستان، شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشدید ناپایداری‌های فصلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب اظهار کرد: فردا در جنوب و شرق لرستان، شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان، رگبار و رعدوبرق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: با تشدید ناپایداری‌های فصلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در مناطق مذکور طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری رواناب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: به منظور پیشگیری از رخداد خسارت، پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، باید مد نظر قرار گیرد.

ضیائیان ادامه داد: پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی نیز از دیگر مواردی است که افراد باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 783964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.