گسترش خطوط زیرزمینی متروی بدون راننده در سیدنی

سیدنی استرالیا شبکه متروی بدون راننده خود را با یک خط ۱۵.۵ کیلومتری و شش ایستگاه جدید گسترش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گسترش خط متروی بدون راننده ۲۱.۶ میلیارد دلاری استرالیا (۱۴.۵۵ میلیارد دلار آمریکا) قرار بود در چهارم آگوست انجام شود، اما دریافت نشدن تأییدیه‌های ایمنی در روزهای منتهی به راه‌اندازی آن، این کار به تعویق افتاد.

این توسعه بخشی از تحول گسترده‌تر ۶۵ میلیارد دلاری استرالیا در شبکه متروی شهر است و برای آن روزانه بیش از ۲۶۴ هزار سفر پیش‌بینی می‌شود. قسمت پایانی خط نیز اواخر سال آینده افتتاح خواهد شد و پس از آن قرار است در سال ۲۰۲۶ یک خط مترو به طول ۲۳ کیلومتر به‌سمت فرودگاه سیدنی غربی راه‌اندازی شود.

گسترش خطوط زیرزمینی متروی بدون راننده در سیدنی

شورای آب‌وهوایی استرالیا در گزارش اخیر خود دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در بزرگ‌ترین شهرهای این کشور و عواملی هم‌چون قابلیت اطمینان و فراوانی وسایل‌نقلیه را بررسی کرد. سیدنی در صدر فهرست قرار داشت و مشخص شد بیش از ۶۷ درصد از ساکنان آن به حداقل سطح حمل‌ونقل عمومی دسترسی دارند که به‌عنوان محلی در فاصله ۸۰۰ متری یا ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از سرویسی تعریف شده است که هر ۱۵ دقیقه یک‌بار از ۷ صبح تا ۷ عصر خدمات‌رسانی می‌کند.

این گزارش خاطرنشان کرد که تنها ۲۷ درصد از ساکنان سیدنی از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای سفر به محل کار استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها استفاده از اتومبیل را ترجیح می‌دهند. بنابراین سیدنی در تلاش برای افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی، از تعدادی برنامه ارتقا رونمایی کرد که قرار است طی چند سال آینده برای جذب مسافران بیشتر انجام شود.

در حال حاضر دولت ۱۳۹.۵ میلیون دلار استرالیا برای نوسازی ناوگان و ایجاد خدمات قابل اطمینان‌تر و قابل دسترس‌تر به شبکه اتوبوس‌رانی این ایالت اختصاص داده است. این عملیات که قرار است اواخر سال جاری آغاز شود، با تغییراتی در چهار هزار اتوبوس در سیدنی بزرگ و هزار اتوبوس دیگر در مناطق شهری خارجی شهر همراه خواهد بود.

گسترش خطوط زیرزمینی متروی بدون راننده در سیدنی

ارتقاها شامل مراحل حذف به‌اصطلاح «اتوبوس‌های ارواح» با جایگزینی فناوری قدیمی برای ارائه اطلاعات زنده به مسافران در مورد زمان آمدن سرویس بعدی و نصب صفحه‌های نمایش و اعلان‌های صوتی در ایستگاه‌ها می‌شود.

اتوبوس‌های ارواح اغلب به دلیل مشکلات شبکه تلفن همراه یا مشکلات کارکنان ترمینال‌های اتوبوس‌رانی، سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را دچار اختلال می‌کنند این وسایل‌نقلیه که طبق برنامه‌ریزی‌ها عمل نمی‌کنند یا به‌طور غیرمنتظره وارد ایستگاه‌ها می‌شوند، برنامه‌ها و درک مسافران از قابلیت اطمینان وسایل‌نقلیه عمومی را دچار تردید می‌کند.

کد خبر 783908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.