«خانه کودک» پارک باغشمال تبریز به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۳ تبریز از تداوم عملیات عمرانی احداث خانه کودک در پارک باغشمال خبر داد و گفت: این پروژه در راستای طرح «تبریز شهر دوست دار کودک» در حال اجرا است که تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، علی قاسمی ظهر امروز _شنبه سوم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه کودک در یکی از سالن‌های مجموعه تاریخی فرهنگی پارک باغشمال، به مساحت ۷۵۰ مترمربع در حال احداث است که عملیات عمرانی این مجموعه به اتمام رسیده و به زودی تجهیزات آن نصب می‌شود.

وی افزود: این خانه کودک از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز و با مشارکت بخش خصوصی در حال آماده سازی است؛ با احداث این شهربازی مسقف در این پارک در نقطه مرکزی شهر، امکان خوبی برای خانواده‌ها فراهم خواهد آمد تا هنگام حضور در پارک، کودکان‌شان بتوانند از فضای اختصاصی بازی ویژه‌ای استفاده کنند.

شهردار منطقه ۳ تبریز از تداوم عملیات عمرانی در فاز دوم پارک بزرگ باغشمال خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی در مجموعه فرهنگی تاریخی پارک باغشمال در چند جبهه ادامه دارد که در این راستا تا کنون بیش از ۸۰۰۰ متر مربع از پیاده راه‌های فاز دوم کف سازی شده است.

قاسمی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰۰ متر از پیاده راه‌های فاز دوم کف سازی شده است که این روند با تسطیح ضلع شمالی پارک و پیرامون عمارت کلاه فرنگی تداوم دارد، علاوه عملیات کف‌سازی و جدول‌گذاری پیاده‌راه‌ها نیز در حال تکمیل است.

شهردار منطقه ۳ تبریز با بیان اینکه در کنار کف سازی پیاده راه‌ها عملیات جدول‌گذاری نیز انجام شده است، اضافه کرد: تا کنون بیش از ۴۰۰۰ متر طول جدول گذاری انجام شده است.

قاسمی از تداوم عملیات بتن ریزی سقف عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این پروژه در مرحله اسکلت بندی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بعد از اتمام عملیات بتن ریزی و قالب بندی بلوک‌های این عمارت عملیات بتن ریزی سقف این پروژه تاریخی و فرهنگی با جدیت ادامه دارد.

شهردار منطقه ۳ تبریز عنوان کرد: پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های فرهنگی منطقه برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که امیدواریم با پیش بینی اعتبار لازم امسال شاهد تکمیل این پروژه تاریخی و فرهنگی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه فاز دوم پارک باغشمال در ۵۳ هزار متر مربع در حال آماده‌سازی است، افزود: فاز اول این پارک در ۴۶ هزار متر مربع طی سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 783905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.