۷۷ پروژه گازرسانی در کردستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، ۷۷ طرح گازرسانی با اعتبار ۳۳۴ میلیارد تومان در استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی پرو‍ژه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۶۸ طرح گازرسانی به بهره‌برداری می‌رسد و شروع عملیات ۱۱ پروژه گازرسانی کلنگ زنی خواهد شد.

وی به اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاح شده هفته دولت در سطح استان اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری و آغاز عملیات ۶۸ طرح و پروژه گازرسانی در استان کردستان ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که گازرسانی به مناطق روستایی، واحدهای صنعتی و طرح‌های مقاوم سازی و بازسازی تأسیسات را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: پروژه‌های قابل افتتاح شرکت گاز استان کردستان شامل گازرسانی به پنج روستای باقیمانده، گازرسانی به ۲۲ کوخ در شهرستان بانه، گازرسانی به شش پاسگاه و برجک در مناطق مرزی، گازرسانی به ۲۰ واحد صنعتی، انجام دو پروژه بهینه سازی، اجرای یک پروژه زیرساختی خط تقویتی، اجرای شش پروژه متفرقه و اجرای شش پروژه مقاوم سازی ایستگاه است.

فعله‌گری به افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی اشاره کرد و آن را نشانه افزایش سطح رفاه دانست و گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است و گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان حتی دورترین مناطق مرزی نیز قابل لمس بوده و یکی از اولین استان‌های سبز کشور هستیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی ۱۱ پروژه احداث و مقاوم سازی ساختمانی با اعتباری بالغ بر ۲۱۹ میلیارد تومان، اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل کلنگ زنی چهار پروژه احداث ساختمان پست امداد و ایستگاه تقلیل فشار سی جی اس و کلنگ زنی هفت پروژه مقاوم سازی ساختمان ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس است.

کد خبر 783887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.