خدمات‌رسانی به بیش از ۵۵۰۰ زائر اربعین در ۲ مرز شلمچه و چذابه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: از آغاز طرح امداد و نجات اربعین ۱۴۰۳، نزدیک به ۵۵۰۰ زائر در دو مرز شلمچه و چذابه از خدمات هلال‌احمر خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

امیرعباس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از آغاز طرح امداد و نجات اربعین ۱۴۰۳ نزدیک به ۵۵۰۰ زائر در دو مرز شلمچه و چذابه از خدمات هلال‌احمر خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به وجود پنج مبدا ورودی به استان خوزستان، افزود: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امداد و نجات، ۱۵ پست موقت و دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در دو مرز شلمچه و چذابه و با ۸۰۰ امدادگر و نجات‌گر آماده خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: ۱۷۰ خودروی امدادی، دو فروند بالگرد و دو خودروی ارتباطات در مرزهای چذابه و شلمچه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) آماده خدمت‌رسانی به مردم کشورمان هستند.

نجفی با اشاره به انتقال ۴۹ مصدوم از خاک عراق به مرزهای شلمچه و چذابه تصریح کرد: ۱۲ نفر از مصدومان از مرز چذابه و ۳۷ مصدوم دیگر نیز از مرز شلمچه به ایران منتقل شدند و توسط نجات‌گران مستقر در دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان به کشورمان اعزام و برای ادامه روند درمان به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: عوامل امداد و نجات هلال‌احمر استان خوزستان تا پایان طرح اربعین در حال ارائه خدمت به زائران خواهند بود، همچنین جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان آمادگی لازم را دارد تا با تمام ظرفیت‌ها و تا بازگشت آخرین زائر عتبات عالیات پابه‌پای مردم و درصدد کاهش آلام زائران قدم بردارد.

کد خبر 783865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.