گسترش ربات‌های تحویل‌دهنده در لس‌آنجلس

لس‌آنجلس از گسترش همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود با شرکت‌های تحویل رباتیک خبر داد که در همکاری با سرویس‌های سفارش غذای اینترنتی به دریافت سفارش از فروشگاه و تحویل آن به مشتری با استفاده از ربات‌ها می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طی جدیدترین تصمیمات هوشمند شهر لس‌آنجلس، رئیس فست‌فودهای زنجیره‌ای شک‌شک Shake Shack آمریکا از همکاری با خدمات روبوتیکز Robotics خبر داد تا غذاها را به‌صورت مستقل از رستوران‌های منتخب شهر به مشتریان خود ارائه دهد. به این ترتیب کاربرانی که در اوبر ای تز Uber Eats (مشابه اسنپ فود) غذا سفارش می‌دهند، اعلانی دریافت می‌کنند مبنی بر اینکه ممکن است غذای آن‌ها از طریق ربات برایشان ارسال شود و آن‌ها می‌توانند این ربات را از طریق برنامه ردیابی کنند.

گسترش ربات‌های تحویل‌دهنده در لس‌آنجلس

مدیر اجرایی خدمات روبوتیکز که از سال ۲۰۲۲ تحویل خودران را در لس‌آنجلس ارائه کرده است، ضمن ابراز خوشحالی از پیوستن یک نهاد گسترده دیگر به پلت‌فرم شرکت، از سابقه رضایت ده‌ها هزار نفر از کاربران اوبر ای تز در تحویل‌های گذشته خبر داد و اعلام کرد که گسترش مشارکت‌های استراتژیک خدمات تحویل شرکت حاکی از موفقیت روزافزون و قرار داشتن آن در مسیر درست است. روبوتیکز در حال تلاش برای گسترش ردپای جغرافیایی خود و استقرار دوهزار ربات در سراسر ایالات متحده تا ۲۰۲۵ است.

ربات‌های تحویل‌دهنده به‌طور عمده پیاده‌رو را به‌تنهایی و به‌صورت خودران طی می‌کنند و از راه دور مورد نظارت قرار دادند. این دستگاه‌ها از طیف وسیعی از حسگرها برای شناسایی اشیا اطراف خود و جلوگیری از برخورد با موانع بهره می‌گیرند.

گسترش به توکیو

چندین شهر ایالات متحده شاهد عرضه محدود ربات‌های مستقل در صنعت تحویل غذا بوده‌اند. اوبر ای تز در سال ۲۰۲۲ در همکاری با استارتاپ روباتیک کارتکن Cartken برای ارائه خدمات در میامی و سال ۲۰۲۳ با فرفکس Fairfax برای تحویل در ویرجینیا مشغول همکاری شد. شرکت‌های رباتیک یادشده در مارس ۲۰۲۴ از عرضه فناوری خود به توکیو، پایتخت ژاپن خبر دادند.

گسترش ربات‌های تحویل‌دهنده در لس‌آنجلس

چالش‌های ربات‌های تحویل‌دهنده

علاقه و سرمایه‌گذاری در تحویل‌های رباتی طی سال‌های اخیر افزایش داشته، اما چالش‌ها همچنان باقی مانده است. تخریب ربات‌ها، سرقت آن‌ها و نگرانی در مورد مسدود شدن مسیر توسط آن‌ها برای افراد دارای معلولیت همچنان ادامه دارد و مسائل فنی مربوط به زیرساخت‌های شهری که در آن فعالیت می‌کنند نیز رایج است.

هرچند گزارش‌های ۲۰۲۲ نشان داد از سه‌هزار سفر تکمیل‌شده، هیچ حادثه ایمنی برای عابران پیاده گزارش نشده است، اما بعضی از ربات‌ها به دلیل درختان بیش از حد رشد کرده یا پیاده‌روهای مسدود و تخریب‌شده، شکسته یا از ادامه دادن مسیر بازمانده و با مشکل تحویل مواجه شده‌اند.

گسترش ربات‌های تحویل‌دهنده در لس‌آنجلس

کد خبر 783814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.