مسلمانان وحدت کنند رژیم صهیونیستی نمی‌تواند غلطی کند

رئیس‌جمهور گفت: آنچه در این ایام و هفته دولت و و میثاق و پیمانی که با امام راحل می‌بندیم میخوام بگویم این است که بر سر پیمان با مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود پزشکیان در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت هفته دولت انجام شد، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) برای مطالبه و درخواست حق است، امام امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند برای اینکه حقی که گم شده و بدان عمل نمی‌شود را امر به معروف کند و نهی از منکر.

وی ادامه داد: شهید بهشتی می‌گوید اگر از من بپرسید اسلام یعنی چی؟ می‌گویم تمام اسلام یعنی حق و عدالت و انصاف؛ اگر به جامعه‌ای نگاه کنید و ندانید که اعتقاد و باور آنها چیست اما رفتار آنها براساس عدالت باشد، این جامعه مسلمان است.

رئیس جمهور ادامه داد: از ما سوال خواهند کرد که واقعاً در حرف‌هایی که می‌زنیم، وعده‌هایی که می‌دهیم و اعتقاد و باوری که در جامعه تبلیغ می‌کنیم، صادقیم یا صادق نیستیم.

پزشکیان گفت: خدا از تک‌تک ما پیمان گرفته که جز حق نگوییم و به طرف باطل نرویم؛ باید به دنبال حق و حقوق جامعه برویم و در عمل، همه آن را برای مردم پیاده کنیم و در باور اعتقاد نشان دهیم که تا آخر روی این پیمان خواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه با مردم صادق خواهیم بود و بر اساس حق و عدالت رفتار خواهیم کرد. بر پیمانی که با امام (ره) عمل خواهیم کرد؛ نگاه امام (ره) به محرومین، وحدت و انسجام، یکدلی و وحدت تمام جامعه اسلامی بود، گفت: دشمن تلاش می‌کند که در جامعه تفرقه ایجاد شود، تمام تلاش آنها این است که ما با هم متحد نباشیم و ما باید کاری کنیم که فریب دشمن را نخوریم و وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام یعنی همه در مسیر حق و عدالت و با رهبریت مقام معظم رهبری، در چهارچوب چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام و قانون برنامه عمل کنیم، ما باید بهترین و برترین باشیم. جام جم و دارا سر کوهی نفروشند، این کوه گران است به کاه‌ی نفروشند. با خون دل خویش خریدن دگر آموز بدانید که این راه با خون دل و زحمت و تلاش شبانه‌روزی به دست می‌آید.

پزشکیان تاکید کرد: باید از این وضعیت بلند شویم و نگاه عقاب پیدا کنیم، همه چیز را در پهنه بال خود ببینیم و با عمق نگاه خود جامعه را به جهتی هدایت کنیم که لایق و شایسته آن هستیم.

وی گفت: امروز در مرقد امام پیمان می‌بندیم که این راه را با تمام وجود ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر می‌آید مسیر را ادامه دهیم و امیدوارم که شرمنده خون شهدا و امام شهدا نباشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مسلمانان با هم به ریسمان خدا چنگ می‌زدند، رژیم صهیونیستی جرأت می‌کرد این غلط‌هایی که در منطقه می‌کند را انجام دهد؟ اگر ما با هم وحدت داشتیم، نه‌تنها رژیم صهیونیستی، بلکه هیچ دشمنی که در منطقه است، می‌توانست چنین غلط‌هایی بکند؟

پزشکیان تصریح کرد: در کشور خودمان هم برای حل مشکلات خودمان، هیچ راهی جز افزایش وحدت و انسجام داخلی و بیشتر کردن وفاق ملی نداریم.

رئیس جمهور افزود: لازم است از نمایندگان و رئیس مجلس که به دولت رأی بزرگی دادند و پیامی را منتقل کردند تشکر کنم؛ این اتفاق قدم بزرگی است که ما با هم با وفاق و همدلی جلو برویم.

وی تاکید کرد: همانگونه که اوایل انقلاب همه دنیا جمع شده بود تا ما را از بین ببرد، اما نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را بگیرد. زیرا وحدت داشتیم و با تمام وجود مقابل آنها ایستادیم.

پزشکیان اظهار داشت: اگر با باور و اعتقاد آن زمان بایستیم، قادریم تمام مشکلات پیش رو را حل کنیم؛ باید حل کنیم تا خون شهدا و راه امام (ره) فراموش نشود. وظیفه داریم کاری کنیم که عدالت، انصاف و حق جای خود را در جامعه پیدا کند.

رئیس‌جمهور گفت: ما باید راه امام حسین (ع) را برویم؛ راه امام حسین (ع) یعنی پایبندی به حق، اینکه حقوق قومیت‌ها و جمعیت‌ها را پایمال نکنیم. الان آنگونه نیست که باید باشیم.

کد خبر 783809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.