برای پوست‌اندازی والیبال صبور باشیم

کارشناسان والیبال کشورمان معتقدند با داشتن استعدادهای درخشان باید صبر داشته باشیم تا تیم ملی کشورمان روند پوست‌اندازی و تغییر نسل خود را به‌خوبی انجام دهد تا به میادین بزرگ جهان و عناوین خوبی دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در هجدهمین دوره از حضور خود در این رقابت‌ها موفق شد با اقتدار قهرمان آسیا شود.

والیبال جوانان ایران در سال جاری هجدهمین دوره از حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و ملی‌پوشان این رده‌سنی کشورمان در هفده دوره گذشته موفق به کسب ۱۲ مدال شدند که شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز است و با قهرمانی سال جاری، همراه جام بیست‌ودوم به تهران می‌آیند که هشتمین جام قهرمانی والیبال کشورمان در این رده‌سنی در مسابقات آسیا محسوب می‌شود.

برای پوست‌اندازی والیبال صبور باشیم

تیم ملی کشورمان از عمران کوک‌جیلی، آرمین قلیچ‌نیازی، پویا آریاخواه، سیدمتین حسینی، آرین محمودی‌نژاد، مرتضی طباطبایی، شایان مهرابی، متین سقلی، ابوالفضل مهدیان، طاها بهبودنیا، مرتضی نریمانی و علی عشقی‌نور تشکیل شده بود.

تیم‌های ایران و کره‌جنوبی سال جاری چهارمین رویارویی در فینال را تجربه کردند که سومین برد و قهرمانی را برای کشورمان به همراه داشت (۱۹۹۸، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۴) و تنها یک بار در سال ۲۰۰۴ نتیجه به کره واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

حمایت؛ لازمه رشد والیبال کشورمان

محمد ترکاشوند، کارشناس والیبال کشورمان در رابطه با عملکرد جوانان والیبالیست کشورمان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در این دوره از رقابت‌ها نتایج خوبی کسب کردند و چندین سال است که قهرمان جهان شده‌اند. ما باید همه‌طوره این رده را حمایت کنیم، چراکه نسل والیبال کشورمان از اینجا رشد می‌کند و بازیکنان اعتماد به نفس پیدا می‌کنند؛ باید آن‌ها در تیم‌هایی حضور داشته باشند که در ترکیب استفاده شوند و عملکرد خود را به نمایش بگذارند چراکه اگر در تیم‌هایی بروند که نیمکت‌نشین باشند، نمی‌توانند عملکرد خوب خود را به نمایش بگذارند.

وی می‌افزاید: اگر بازیکنان انتخابات درستی داشته باشند و در کنار اصول حرفه‌ای زندگی ورزشکاری و تغذیه مناسب می‌توانند به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند، چراکه پتانسیل خوبی دارند. کادر تیم ملی کادر خوبی است، والیبال روز دنیا را به بازیکنان آموزش می‌دهند و به‌طور واقع جوانان رعنا و با تکنیک بالایی داریم که اگر بتوانند روند درست زندگی و انتخابات درست را در پیش بگیرند، می‌توانند ضمن موفقیت در این رشته به تیم‌های اروپایی نیم ملحق شوند.

برای پوست‌اندازی والیبال صبور باشیم

کارشناس والیبال کشورمان بیان می‌کند: در تیم ملی بزرگسالان نقاط‌ضعف بسیاری داشتیم که نتوانستیم نتیجه دلخواه خود را کسب کنیم، مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد «اعتماد به نفس» است که در چند سال گذشته از تیم ما دور شده است و باید آن را دوباره به تیم برگردانیم.

وی تصریح می‌کند: در همه دنیا زمان ورزش حرفه‌ای بازیکنان بزرگ تمام می‌شد و آن‌ها ورزش را کنار می‌گذارند، به همین دلیل باید نسل‌به‌نسل پشتوانه‌سازی داشته باشیم و بازیکنان جایگزین بیاوریم تا عملکرد رو به افولی پیدا نکنیم، اگر پشتوانه‌سازی خوب داشتیم، نتایج ضعیف را در تیم ملی بزرگسالان کسب نمی‌کردیم.

تغییر نسل تاوان دارد

ترکاشوند ادامه می‌دهد: تغییر نسل همیشه تاوان دارد و دو تا سه سال ابتدایی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، اما با انتخابات درست و انتصاب مربی خوب می‌توانیم دوباره به شرایط ایده‌آل خودمان بازگردیم.

برای پوست‌اندازی والیبال صبور باشیم

وی عنوان می‌کند: باید بتوانیم در المپیک‌های آینده حضور داشته باشیم، در غیر این صورت ما رو به عقب حرکت کرده‌ایم، اما باید پیشرفت کنیم و رو به جلو حرکت کنیم. المپیک بالاترین سطح ورزش دنیاست و فرصتی استثنایی برای تیم ملی والیبال کشورمان است که باید از آن به خوبی استفاده کند، آرزوی هر ورزشکار و مربی حضور در این رقابت است و با توجه به توجهی که به ورزش بیشتر شده باید ورزش ما در همه رشته‌ها حضور فعالی در المپیک داشته باشد و در کنار آن باید امکانات کاملی را در اختیار ورزشکاران بگذاریم.

تنها در رده بزرگسالان نقص داریم

سعید عقیلی، کارشناس والیبال کشورمان درباره تغییر نسل والیبال ایران به خبرنگار ایمنا می‌گوید: سطح تیم ملی والیبال جوانان بسیار بالا است و با تمرین بسیاری که روی آن‌ها انجام شده است، استعدادهای درخشانی را در اختیار داریم، نقص ما زمانی است که به رده بزرگسالان می‌رسیم که باید فدراسیون فکری به حال این رده بزرگسالان داشته باشد. باید یک مربی عالی بین‌المللی را در اختیار بگیریم، ژاپن نیز با برنامه‌ریزی و کار کردن با یک مربی حرفه‌ای موفق شد نتایج خوبی کسب کند.

وی می‌افزاید: اگر رده جوانان ما درست هدایت شوند و در رده بزرگسالان ما یک مربی کارکشته را به خدمت بگیرند، می‌توانیم جزو خوب‌های جهان باشیم، چراکه استعدادهایی که در ایران وجود دارد در دیگر کشورها کم پیدا می‌شود.

برای پوست‌اندازی والیبال صبور باشیم

کارشناس والیبال کشورمان عنوان می‌کند: مسئله تغییر نسل و پوست‌اندازی در همه ورزش‌ها و همه رشته‌ها وجود دارد و باید مدتی صبر کرد تا نتیجه حاصل شود.

وی تصریح می‌کند: جوانان بسیار خوبی داریم و عناوین بسیار خوبی را در آسیا و جهان کسب کردند، این تیم باید درست هدایت شود، اگر روند هدایت‌شان به خوبی پیش برود، می‌توانیم در چندسال آینده حضور پررنگی را در میادین مختلف داشته باشم و حرفی را برای گفتن داشته باشیم.

با تغییر نسل آینده‌ای درخشان خواهیم داشت

عقیلی تشریح می‌کند: اگر تغییر نسل رخ دهد و بازیکنان کم‌تجربه و باتجربه تلفیق شوند و با یک مربی توانا و کاربلد تمرین کنند، آینده‌ای روشن همچون المپیک در انتظار ما خواهد بود. در سال جاری مشکلاتی در مربی‌گری نیز داشتیم که منجر به عملکرد ضعیف را در تیم ملی بزرگسالان شد.

برای پوست‌اندازی والیبال صبور باشیم

به گزارش ایمنا، استعداد والیبالیست شدن در کشور ما بسیار است و باید این استعدادها در لیگ‌برتر و در تیم‌هایی که به آن‌ها بازی بیشتری می‌رسد فعال شوند، همچنین با داشتن تغذیه مناسب و تمرینات صحیح، زندگی حرفه‌ای ورزشی را در پیش بگیرند تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک باز هم به قدرت قبلی خود باز کردیم و در میادینی همچون المپیک حاضر شویم.

افت در همه رشته‌ها وجود دارد و به‌طور قطع پوست‌اندازی نیز در همه‌جای دنیا وجود دارد و باید با کمی صبر، منتظر نتایج درخشان ملی‌پوشان‌مان پس از این زمان باشیم.

کد خبر 783777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.