اهوازی‌ها دوباره گرمای ۵۰ درجه‌ای را تجربه می‌کنند / اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بیشینه دمای اهواز امروز ۴۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با افزایش دما به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بیشینه دمای اردبیل نیز به عنوان خنک‌ترین مرکز استان کشور امروز ۲۹ درجه سانتی‌گراد است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: در پنج روز آینده در بعضی نقاط استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در مدت مذکور در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده انتظار می‌رود و در پنج روز آینده در بعضی نقاط شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بیشینه دمای اهواز به عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، امروز ۴۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با افزایش دما به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

ضیائیان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده پیشینه دمای هوای تهران نیز امروز ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و فردا به ۳۷ درجه و دوشنبه و سه‌شنبه مجدد به ۳۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای اردبیل نیز به عنوان خنک‌ترین مرکز استان کشور طی امروز برابر با ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و یکشنبه با کاهش یک درجه‌ای دما به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و دوشنبه و سه‌شنبه مجدد به ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، همچنین بیشینه دمای اصفهان طی پنج روز آینده بین ۴۱ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

کد خبر 783776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.