موکب اوقاف زنجان، روزانه پذیرای ۲۵۰۰ نفر زائر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی موکب پذیرایی از ۲۵۰۰ نفر در روز است، گفت: در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت وقف و موقوفات، ستاد اربعین در سازمان اوقاف شکل گرفت و همه مدیران و متولیان موقوفات در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کارهای اوقاف در بحث اربعین برپایی موکب‌های ارائه خدمات به زائران بود، اضافه کرد: زمان استقرار موکب شهدای کربلا از بیست‌وهفتم مرداد تا هفتم شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه به سمت عراق است که در عراق به مرز المنذریه شهرت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این موکب در بخش پذیرایی از زائران در وعده‌های صبحانه، ناهار، میان وعده، پخت و توزیع نان، احسان چای، شربت و آب معدنی و در بخش فرهنگی در قالب برپایی نماز جماعت، ایستگاه نقاشی و روایت قصه‌های قرآنی برای کودکان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش فرهنگی در این محور با تعامل با امور مبلغان بسیار پررنگ است، اضافه کرد: اقامه سه نوبت نماز جماعت در دستور کار است و غرفه نقاشی و عکاسی ویژه کودکان و اهدای هدایا از سوی مواکب ایرانی به مواکب عراقی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

کرمی همچنین از اهدای کتاب قرآن و قصص قرآنی به کودکان خبر داد و گفت: ایستگاه مسابقه اوقاف در قالب «قرآن بخوان» کتاب جایزه بگیر روزانه دایر است و استقبال از این بخش بسیار بالاست.

وی افزود: برگزاری مراسم دعا، روضه‌خوانی در مواقع مناسب، پخش تراکت‌های فرهنگی با موضوع ترویج یاد و نام امام زمان (عج) و آمادگی ظهور و همچنین استفاده از یاد و نام شهدای مقاومت و زنده نگهداشتن مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین و استفاده از مشخصات موقوفات و امامزادگان شاخص استان در جهت ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری از سایر برنامه‌هایی است که به همت خادمین موکب اوقاف ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی موکب پذیرایی ۲۵۰۰ نفر در روز است، گفت: در سال‌جاری ۳۵ تا ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت و برای نخستین‌بار واحد خواهران موکب نیز راه‌اندازی شده است و خدمات ویژه برای بانوان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای استراحت زوار خدمات اسکان موقت در نظر گرفته شده که محل اسکان مفروش و دارای وسایل خنک‌کننده آماده شب مانی یا استراحت زائران است، افزود: چهار روحانی در موکب، خدمات فرهنگی و مذهبی مثل اقامه نمازهای جماعت در سه وعده، برگزاری مراسم دعا، روضه‌خوانی در مواقع مناسب، پخش تراکت‌های فرهنگی با موضوع ترویج یاد و نام امام زمان (عج) و آمادگی ظهور و همچنین استفاده از یاد و نام شهدای مقاومت و زنده نگهداشتن مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین و استفاده از مشخصات موقوفات و امامزادگان شاخص استان در جهت ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری را ارائه می‌کنند.

کد خبر 783663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.