مشهد میزبان موکب‌های خدمت‌رسان از سایر کشورهای اسلامی خواهد بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق سنوات گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین با همان شور و حالی که در کشور عراق وجود دارد، در مشهد برگزار می‌شود و زائران در این شهر به نیابت از سایر مردم کشور، برای زیارت به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان اظهار کرد: در این مراسم و با همراهی مساجد موکب‌های مردمی و خدمت‌رسان در طول مسیر خیابان امام رضا (ع) نذورات خود را توزیع خواهند کرد و سعی شده است تا با حضور مردم فضا صمیمی و معنوی در مراسم جاماندگان اربعین رقم بخورد.

وی افزود: بسیاری از نیروی‌های مدیریت شهری جهت خدمت‌رسانی به زائران به شهر نجف اعزام شده‌اند، با توجه به اینکه در روزهای پایانی ماه صفر مشهد میزبان سیل عظیمی از زائران است، این نیروها به محض اتمام کار در کشور عراق به مشهد خواهند آمد تا خدمت‌رسانی به زائران در مشهد بی وقفه ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آذین‌بندی معابر منتهی به حرم‌مطهر، مراسم روضه خوانی و نمایش‌های مذهبی و آئینی از عمده‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای این ایام است.

منصوریان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نقش حمایت و تسهیل‌گری در مشارکت مردمی به منظور برپایی موکب‌ها را داشته است؛ یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری ایجاد زیرساخت‌های اسکان به منظور رفاه حال زائران بوده است.

وی ادامه داد: امسال برای اولین‌بار سایر کشورهای اسلامی از جمله لبنان، عراق و مصر در مشهد موکب برپا خواهند کرد که این موضوع نشان از جهان‌شهر بودن مشهد دارد.

کد خبر 783646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.