آماده‌باش پلیس راهور کردستان برای بازگشت زائران اربعین

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: پلیس راهور استان با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای بازگشت زائران اربعین آمادگی کامل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور کردستان، رضا همتی‌زاده اظهار کرد: پلیس راهور با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند اورژانس، هلال احمر و راهداری، آمادگی کامل برای ارائه خدمات در ایام بازگشت به زائران را دارد.

وی با تاکید بر توجه ویژه زائران به توصیه‌هایی پلیس راهور، افزود: زائران قبل از شروع سفر، برنامه‌ریزی دقیقی برای مسیر، زمان سفر و استراحت‌های بین راهی داشته باشند، به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور کردستان ادامه داد: رانندگان همچنین از سبقت غیرمجاز و انحراف از مسیر خودداری کرده و فاصله ایمنی را با خودروی جلویی حفظ کنند و هر دو ساعت یک بار، توقف کرده و با در نظر گرفتن شرایط جسمی خویش، استراحت کنند تا از خستگی و خواب‌آلودگی جلوگیری شود.

همتی‌زاده اضافه کرد: همه سرنشینان خودرو نیز باید در طول مسیر از کمربند ایمنی استفاده کنند، این موضوع الزام قانونی دارد و می‌تواند در صورت اجرا و رعایت شدن، حجم زیادی از حوادث رانندگی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه عجله در رانندگی، موجب حوادث سخت و سهمگین ترافیکی برای مجروحان و افزایش درصد کشتگان می‌شود، افزود: رانندگان نباید کمبود زمان را با عجله در رانندگی جبران کنند؛ این در حالی است که عجله نیز نمی‌تواند به طور مؤثر زمان رسیدن به مقصد را کاهش دهد و تنها ریسک و خطر رانندگی را بیشتر کند، بیشتر شدن صدمات تصادفات نیز با افزایش سرعت، به شکلی تصاعدی بالا می‌رود.

کد خبر 783589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.