هوای گرم و مرطوب تا روز شنبه در گیلان ماندگار است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: ماندگاری هوای گرم و مرطوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود و شرایط برای دروی محصول برنج و جمع‌آوری شالی‌ها از سطح مزارع بسیار مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف میره‌جینی شامگاه _پنجشنبه یکم شهریور_ اظهار کرد: امروز لوشان با ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و دیلمان در ارتفاعات سیاهکل با ۱۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط استان بودند و دمای هوای رشت بین ۱۹ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: الگوهای هواشناسی نشان دهنده تداوم شرایط جوی همچنان پایدار گرم و مرطوب برای فردا (جمعه) و شنبه در گیلان است و طی این مدت آسمان استان صاف و آفتابی و بعضی نقاط مه آلود و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شالی‌کاران می‌توانند برای دروی محصول برنج و جمع‌آوری شالی‌ها از سطح مزارع برنامه‌ریزی کنند.

کارشناسی هواشناسی ادامه داد: از روز یکشنبه شرایط جوی گیلان متفاوت خواهد بود، ابتدا آسمانی صاف و به تدریج ابری و افزایش ابر و در ساعت عصر نیز رگبارهای پراکنده در بعضی از نقاط استان به خصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

میره‌جینی گفت: این سامانه موقتی و زودگذر است و دوباره از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده با استقرار جوی پایدار در گیلان، هوای صاف و کمی ابری مورد انتظار است.

وی افزود: طی دو روز آینده دریای خزر آرام و با ارتفاع موج کوتاه برای تمام فعالیت‌های مرتبط دریانوردی، صیادی و شنا مناسب است.

کد خبر 783559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.