رایزنی برای تسریع در انتقال اجساد متوفیان به کشور پاکستان

استاندار یزد با اشاره به ابراز همدردی ملت ایران و مقامات ارشد کشور با مردم پاکستان پس از حادثه واژگونی اتوبوس زائرین پاکستانی اربعین گفت: اقدامات لازم جهت ارائه بهترین خدمات درمانی به مصدومین و انتقال متوفیان به کشور پاکستان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد و سفیر کشور پاکستان در ایران به منظور گفت‌و گو در خصوص مباحث مربوط به حادثه واژگونی اتوبوس زائرین پاکستانی اربعین برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائرین کشور دوست پاکستان در مسیر زیارت سیدالشهدا برای مردم یزد بسیار غم‌انگیز و حزن آلود بوده است، اظهار کرد: مردم ایران بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه ابراز همدردی کردند.

وی در ادامه افزود: مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران؛ از معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر کشور تا علمای بزرگ ایران ضمن برقراری تماس و ابراز همدردی، بر انجام هر گونه خدمات درمانی لازم تاکید کردند.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: در استان یزد نیز کادر درمان و بهداشت، اورژانس، هلال احمر، مدیریت بحران و مقامات سیاسی در همان لحظات اولیه در محل حادثه حاضر و هماهنگی‌های لازم جهت خدمات رسانی به مصدومین آغاز شد.

فاطمی در ادامه عنوان کرد: متوفیان این حادثه ناگوار نیز بلافاصله برای طی مراحل احراز هویت و شناسایی و نگهداری به پزشکی قانونی منتقل شدند.

وی با اشاره به بستری مصدومین این حادثه در بهترین و مجهزترین بیمارستان‌های استان یزد گفت: شخصاً در عیادت از مصدومین بر ارائه هر گونه خدمات درمانی با بهترین کیفیت تاکید کردم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حادثه دیدگان اتوبوس حامل زائران پاکستانی را همچون هموطنان خود می‌دانیم و تمام تلاش خود را در راستای سلامتی و بهبودی کامل آن‌ها انجام خواهیم داد.

فاطمی در خصوص درخواست‌های سفیر پاکستان نیز توضیح داد: در رایزنی با مقامات عالی کشور مقدمات انتقال هرچه سریع‌تر اجساد متوفیان به کشور پاکستان فراهم و بهترین خدمات درمانی به مجروحین جهت تسریع در روند بهبود آن‌ها ارائه خواهد شد.

کد خبر 783555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.