مبارزه شیمیایی با مگس زیتون در ۴۴۰۰ هکتار از باغات قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز مبارزه شیمیایی با آفت مگس زیتون در ۴۴۰۰ هکتار از باغات زیتون این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از آغاز مبارزه شیمیایی با آفت مگس زیتون در ۴۴۰۰ هکتار باغات زیتون این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای کنترل این آفت تاکنون حدود ۱۵۰۰ بیت اسپری، ۳۰۰ عدد کارت زرد و ۷۰۰ عدد فرمون جلب‌کننده آفت مصرف شده است.

وی از افزایش ۴.۵ برابری تعداد ایستگاه‌های پیش‌آگاهی آفت مگس زیتون در باغات بخش طارم سفلی (قطب تولید زیتون استان قزوین) خبر داد و افزود: امسال هفت ایستگاه پیش‌آگاهی جدید در منطقه طارم سفلی راه‌اندازی کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که گستره مبارزه با آفت مگس زیتون در نهایت ۷ هزار هکتار باغات زیتون استان قزوین که عمدتاً در شهرستان قزوین و بخش طارم سفلی قرار دارند را در برگیرد.

عطایی مدت زمان مؤثر مبارزه با آفت مگس زیتون را هفت روز دانست و ادامه داد: در این زمینه کشاورزان و باغداران می‌توانند به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در نقاط مختلف استان قزوین مراجعه کرده و از روش‌های علمی و کارآمد مبارزه با این آفت آگاه شوند.

وی گفت: کلینیک‌های گیاه‌پزشکی موظف هستند مواد و سموم لازم برای دفع چنین آفاتی را در اسرع وقت در اختیار باغداران، کشاورزان و تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قزوین قرار دهند و در این زمینه هماهنگی لازم با کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

کد خبر 783435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.