وصول ۷۸۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن کردستان در سال جاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه میزان وصول حقوق دولتی برای سال جاری استان ۲۴ هزار میلیارد ریال تعیین شده است گفت: تا پایان تیر، ۷۸۷۰ میلیارد ریال از این تعهد، وصول شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی امروز _پنجشنبه یکم شهریور_ در هجدهمین جلسه شورای معادن استان کردستان، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری موجود در حوزه معادن استان را ۳۶۷ مورد اعلام و اظهار کرد: از مجموع معادن استان ۲۳۰ فقره فعال و ۹ مورد در حال تجهیز و مابقی غیرفعال است.

وی با بیان اینکه اشتغال اسمی معادن استان پنج هزار و ۳۴۱ نفر است، افزود: اشتغال واقعی ایجاد شده در معادن استان ۴ هزار و ۹۵۰ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پروانه بهره‌برداری، پنج مورد گواهی کشف، ۱۵ مورد پروانه اکتشاف معادن در استان صادر شده که میزان اشتغال آنها ۱۳۲ نفر است.

خلیقی ادامه داد: در حال حاضر ذخیره قطعی معادن استان بیش از ۷۷۸ میلیون تن است که با فعالیت و صدور پروانه بهره برداری برای اکتشاف‌های جدید، این میزان به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تُن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است، اضافه کرد: ۱۸ گونه ماده معدنی در این استان وجود دارد و از لحاظ تنوع ماده معدنی جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه بیشترین ذخیره قطعی معادن و وصول حقوق دولتی در استان مربوط به شهرستان قروه است، تصریح کرد: شهرستان قروه دارای ۶۰ فقره معدن با ذخیره قطعی بیش از ۱۳۲ میلیون تن است.

خلیقی میزان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته را ۲۰ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: میزان وصول حقوق دولتی برای سال جاری ۲۴ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه هفت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی در استان وصول شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه بر اساس قانون باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی به استان بازگردانده شود، تصریح کرد: از میزان حقوق وصول شده امسال ۴۰۰ میلیارد ریال به استان بازگردانده شد که ۵۵ درصد آن به مجموعه صمت و ۱۰ درصد نیز به حوزه راهداری اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 783426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.